برپایی هرنوع تجمع به بهانه های مختلف ممنوع است /متاسفانه برخی همکاری لازم را با ستاد  پیشگیری از کرونا در میاندوآب را ندارند
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
شناسه : 287817
3

 مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: متاسفانه برخی در شهرستان همکاری لازم را ندارند و نتیجه وضعیت فعلی می شود که ابتلا به کرونا سیر صعودی پیدا می کند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان میاندوآب امروز در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

در این جلسه معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار میاندوآب با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان و احتمال برپایی ایستگاه های صلواتی و تجمع، اظهار کرد: برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و تجمع برای برپایی جشن و… به مناسبت اعیاد و نیمه شعبان ممنوع است.

حسام شیرازه محبت افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسمات به صورت مجازی برگزار می شود و برگزاری هرنوع مراسم که منجر به تجمع مردم شود، ممنوع است.

وی در ادادمه با بیان اینکه در این شرایط همه باید دست به دست هم و از شیوع کرونا جلوگیری کنیم، تصریح کرد: ادارات مختلف باید به وظیفه خود در پیشگیری از کرونا عمل کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار میاندوآب هم چنین با تاکید بر اینکه باید مصوبات جلسه پیشگیری از کرونا عملیاتی شود، اظهار کرد: قبول داریم که برخی قوانین دست و پاگیر وجود دارد اما متاسفانه برخی کم کاری می کنند که در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام گرفته است.

متاسفانه برخی در شهرستان همکاری لازم را ندارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب هم در این جلسه با بیان اینکه برای خروج از وضعیت موجود باید همه دست به دست هم دهیم، اظهار کرد: سیر ابتلا در شهرستان صعودی است و اگر به توصیه ها توجه نکنیم، مشکل دامن گیر همه می شود.

سهراب حیدری با بیان اینکه 80 درصد ناقلین ویروس نشانه ای ندارند و با حضور در خیابان ها و معابر این ویروس را انتقال می دهند، گفت: اگر به توصیه ها توجه نکنیم وضعیت بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از خیرین و مردم بزرگواری که همواره پشتیبان حوزه سلامت بوده اند تقدیر و تشکر را داریم، تصریح کرد: اکثر مغازه داران همکاری خوبی و حتی به صورت خودجوش در تعطیلی مغازه های خود داشته اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اظهار کرد: متاسفانه برخی در فضای مجازی به دنبال سیاه نمایی هستند و لازم است در این راستا تدابیری اندیشیده شده و فضای مجازی مدیریت شود.

حیدری با بیان اینکه هیچ مشکلی به لحاظ بستری بیماران مبتلا در بیمارستان عباسی وجود ندارد و 100 تخت خالی در این بیمارستان داریم، افزود: متاسفانه با برخی مطالب دروغ و حاشیه ای، زحمات پزشکان و پرستاران را هدر می دهند.

وی با اشاره به اینکه در برخی مکان ها، دست فروش ها برای خود بازار درست کرده اند و لازم است در مورد آنها تدابیری اندیشیده شود، گفت: باید تاکسی ها نیز شیفت بندی شده و نظارت لازم انجام گیرد که متاسفانه هم اکنون تاکسی ها به صورت گروهی تجمع کرده و در سوار کردن مسافرین نیز اصول بهداشتی رعایت نمی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در ادامه با بیان اینکه پیشگیری و درمان وظیفه ما در حوزه سلامت است ولی در سایر حوزه ها شهرستان همکاری لازم وجود ندارد، افزود: متاسفانه برخی در شهرستان همکاری لازم را ندارند و نتیجه وضعیت فعلی می شود که ابتلا به کرونا سیر صعودی پیدا می کند.

حیدری اظهار کرد: آمار میاندوآب پایین تر از شهرهای اطراف بود ولی امروز وضعیت قرمز بوده و بالاتر از شهر های اطراف هستیم.

وی هم چنین به مراجعه عده ای برای دریافت برگ تردد به منظور مراجعه به پزشک در تبریز اشاره کرد و  گفت: برای کسانی که وقت قبلی از پزشک معالج در تبریز دارند، نیاز به برگ تردد نیست و ارائه برگه گواهی پزشک و ویزیت قبلی به منزله برگه تردد است ولی آنهایی که این روزها قصد مراجعه به پزشکان در تبریز برای درمان برای نخستن بار دارند، برگ تردد صادر نخواهد شد چرا که در میاندوآب پزشکان متخصص در اکثر زمینه ها داریم.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.