برف و باران آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
شناسه : 315083
5
اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با صدور هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران و وزش بادگاهی شدید تا دوشنبه هفته آینده در استان خبرداد.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با صدور هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران و وزش بادگاهی شدید تا دوشنبه هفته آینده در استان خبرداد.

پیرو هشدار سطح زرد شماره ۴۹، اداره‌کل هواشناسی استان در هشدار نارنجی شماره ۲۱ از تشدید فعالیت سامانه بارشی و از اواخر وقت روز گذشته در استان خبر داد.

بر اساس این هشدار با فعالیت این سامانه بارش برف و باران و وزش بادگاهی شدید (درمناطق کوهستانی کولاک برف) همراه با مه گرفتگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

اثرات این مخاطره لغزندگی، کاهش دید و اخلال در ترددهای شهری و جاده ای در کلیه مناطق استان با تاکید برنیمه جنوبی استان خواهد بود.

در این شرایط آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، آمادگی راهداری برای برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای به ویژه گردنه‌های برف گیر و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیها و فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.