برداشت گندم از دیم‌زارهای میاندوآب آغاز شد
۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۴
شناسه : 308991
2
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: برداشت گندم از اراضی کشاورزی دیم در این شهرستان آغاز شد.
پ
پ

رضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: امسال ۲۰ هزار و ۴۴۸ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول گندم اختصاص‌یافته که ۶۰۵ هکتار از آن مربوط به گندم‌زارهای دیم است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۰۰ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شود.

وی گفت: پنج مرکز خرید تضمینی غلات در شهرستان میاندوآب کار خرید گندم را بر اساس دستورالعمل ابلاغی انجام می‌دهند.

مقدم تصریح کرد: کشاورزی در میاندوآب یکی از محورهای توسعه اقتصادی بوده و برداشت محصولاتی همچون گندم و کلزا مسئله اساسی و حیاتی برای تأمین نیاز منطقه و کشور است.

میاندوآب با توجه به موقعیت جغرافیایی، خاک حاصلخیز و منابع آبی که دارد، یکی از مراکز مهم تولید گندم در آذربایجان غربی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: میاندوآب با توجه به موقعیت جغرافیایی، خاک حاصلخیز و منابع آبی که دارد، یکی از مراکز مهم تولید گندم در آذربایجان غربی است.

وی گفت: دشت حاصلخیز میاندوآب، ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار اراضی باغی دارد.

مقدم تصریح کرد: تنوع محصولات تولیدی در حوزه‌های مختلف زراعی، باغی، دام و شیلات بسیار بالا بوده و بیش از ۵۰ نوع محصول در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.