برخورد قاطع با اصنافی متخلفی که به قانون تمکین نمی کنند/ میاندوآب در وضعیت قرمز قرار دارد
۰۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
شناسه : 287589
6

فرماندار میاندوآب گفت: با اصناف غیرضرور که به اخطارها و  تاکیدات توجهی ندارند، طبق قانون و دستورالعمل برخورد می شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی قهرمانی امروز در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان میاندوآب، گفت: برای پیشگیری از کرونا باید همه دست به دست هم دهیم و همه مردم و مسئولان نقش دارند.

فرماندار میاندوآب افزود: با اصناف غیرضرور که علی رغم اخطارها و  تاکیدات انجام گرفته هم چنان مقاومت کرده و از بستن مغازه ها طفره می روند، طبق قانون و دستورالعمل برخورد می شود.

وی گفت: ورودی روستاها توسط دهیاران محدود شود و از ورود افراد متفرقه و غیربومی که احیانا برای تفریح و گردش به روستا و مناطق اطراف می آیند و احتمالا خودشان نیز ناقل ویروس باشند، خودداری شده و این محدودیت ها در روزهای منتهی به 13بدر تشدید شود.

میاندوآب در وضعیت قرمز قرار دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به وجود 45 مورد مثبت کرونا ویروس تا پایان روز گذشته در میاندوآب، گفت: میاندوآب در وضعیت قرمز قرار داشته و دارد و آمار مبتلایان به صورت تصاعدی رو به افزایش است.

سهراب حیدری با بیان اینکه در تمام رده های سنی و سطح تحصیلات و از تمام نقاط شهرستان مبتلا به ویروس کرونا داریم، اظهار کرد: مردم همچنان در خانه بمانند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود.

وی افزود: محدودیت های اعمال شده در مورد فعالیت صنوف غیرضرور و ورود و خروجی ها مثبت بوده است ولی متاسفانه برخی مغازه های غیر ضرور همچنان باز هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تصریح کرد: خروجی میاندوآب به طرف آذربایجان شرقی نیز نسبت به ورودی از طرف ملکان کنترل مناسب دارد.

مشارکت بسیجیان میاندوآبی در طرح غربالگری کرونا

جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از بابت همکاری شبکه بهداشت، آتش نشانی، جهادکشاورزی، شورای شهر، دستگاههای اجرایی در عملیات تداوم دفاع بیولوژیک با محوریت سپاه با هدف گندزدایی و ضدعفونی معابر، گفت: سپاه بنا به درخواست شبکه بهداشت و درمان 35 نفر خواهران بسیجی جهت انجام غربالگری در سامانه 4030 و 20 نفر نیز برای ضدعفونی منازل نیازمندان در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار داده است.

سرهنگ دوم پاسدار حسین فرج زاده با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا سیر صعودی داشته و زمان ثبات مشخص نیست، اظهار کرد: در این مدت از آموزش و پرورش و اداراتی مانند ورزش و جوانان درخواست داریم تا تمهیدات لازم را برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان و جبران عقب ماندگی دروس اتخاذ کنند.

وی در پایان با تاکید بر برنامه ریزی و جلب کمک های خیرین، افزود: باید با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای مختلف برای تهیه بسته های معیشتی و حمایتی برای خانوارهای آسیب دیده از  کرونا اقدام شده و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام گیرد.

فرج زاده با تاکید بر اینکه در خانه ماندن راه قطع زنجیره کروناست، گفت: سپاه آمادگی برای آماده سازی 200 تخت بیمارستانی در میاندوآب در صورت نیاز را دارد.

در ادامه این جلسه مصوبات کارگروه ستاد مبارزه با ویروس کرونا پیگیری، و مدیران و روسای ادارات  نتایج عملکردهای خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.