بدحجابی عاملی برای فروپاشی خانواده ها/خطری که باید آن را جدی گرفت
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
شناسه : 297749
9
دستهای پنهانی در ظاهرهای مختلف برای دست یابی به اهداف شوم خود، به ترویج ابتذال و تبلیغ الگوهای بی حجابی از زندگی خصوصا در بین زنان مسلمان ایرانی می پردازند تا بنیان خانواده ها را سست کنند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مسئله حجاب و عفاف همواره یکی از دغدغه‌های مهم دینى، فرهنگی و اجتماعی بوده که گاه مورد توجه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی قرار گرفته است و در این میان نیز رسانه‌های جمعی اعم از دیدارى، شنیداری ومکتوب، نقش انکارناپذیری در ترویج یا تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در سطح عموم داشته‌اند.

حجاب و عفاف آثار فردی و اجتماعی داشته و علاوه بر اینکه سبب آرامش روحی و روانی در فرد می شود، سبب کاهش آسیب های اجتماعی نیز در جامعه می شود.

یکی از آثار حجاب و عفاف را می توان در حفظ کیان و بنیان خانواده عنوان کرد، موضوعی که سالهاست در جنگ نرم هدف هجوم دشمنان قرار گرفته و آنها برای اینکه به اهداف خود در جنگ نرم دست یابند، از راه حجاب و ترویج بی حجابی و بدحجابی وارد شده اند تا در ادامه شاهد سست شدن بنیان خانواده و در نتیجه‌ دست یابی به اهداف خود موفق باشند.

اما امروزه شبکه های اجتماعی نیز به طور مستقیم در خدمت این هدف دشمنان قرار گرفته اند و دستهای پنهانی در ظاهر فروش اشیاء زینتی، جواهر آلات و مدهای جدید لباس وحتی انواع موزرها و اپیلاتورهای بانوان و … به ترویج ابتذال و تبلیغ الگوهای بی حجابی از زندگی خصوصا در بین زنان مسلمان ایرانی می پردازند.

دشمن به خوبی فهمیده که در استفاده درست از حجاب، مفاهیم متعالی وجود دارد که مهم ترین آن عفت است، عفتی که مولد مبارک حجاب محسوب می شود و یک زن با داشتن حجاب کامل و برتر اسلامی، کمتر مورد اذیت و آزار قرار می گیرد بنابراین باید آن را هدف خود قرار دهد و به انحا مختلف به ترویج ابتذال و تبلیغ الگوهای بی حجابی در بین زنان ایرانی بپردازد.

هدف دشمنان ترویج بی حجابی و تزلزل بنیان خانواده است

در این زمینه امام جمعه میاندوآب به خبرنگا ما با بیان اینکه فرهنگ حجاب و عفاف مانع از ترویج فساد و ابتذال است، گفت:  دشمن بر روی موضوع حجاب و عفاف برنامه ریزی کرده و روی این موضوع کار کردند که اگر حجاب را از بین ببرند، می توانند به اهداف خود می رسند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با اشاره به اینکه اندلس کشوری مسلمان بود که دشمنان اسلام با ابتذال فرهنگی و اختلاف افکنی آن را نابود ساختند، اظهار کرد: دشمنان اسلام برای عملی کردن اهداف خود در اندلس، به هفت راهکار رسیدند که دو مورد از آنها ابتذال فرهنگی و اختلاف افکنی بود.

وی افزود: کشور اندلس را با بی حجابی از بین بردند و اگر زمانی در کشوری فرهنگ حجاب نباشد، در آنجا بی غیرتی حاکم شده و در نتیجه دشمنان به راحتی به اهداف خود دست می یابند.

حسن زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما بر پایه حجاب و ارزش ها بنا و با ارزش های دین و اسلام عجین شده است، تصریح کرد: دشمنان با صدها شبکه ماهواره ای تنها برای یک هدف و آن تزلزل بنیان خانواده و ترویج بی حجابی تلاش می کنند و این هدف خود را به عینه بیان می کنند و لذا باید هوشیار باشیم.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه، تصریح کرد: برای اینکه بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید حجاب و عفاف که هم برای زنان و هم برای مردان است را در جامعه ترویج داده و رعایت کنیم.

عدم رعایت حجاب و عفاف سبب سست شدن بنیان خانواده می شود

فرماندار میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه دشمنان برای از بین بردن حجاب و عفاف برنامه ریزی و تبلیغات می کنند، گفت: عدم رعایت مسائل مربوط به حجاب و عفاف سبب سست شدن بنیان خانواده می شود.

حسام شیرازه محبت افزود: حجاب و عفاف مقوله ای نیست که تنها مختص بانوان باشد بلکه آقایان نیز در این موضوع وظیفه ای برعهده دارند.

وی با تاکید  بر اینکه همه باید در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تلاش کرد، افزود: باید از ظرفیت های مختلف مانند فضای مجازی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف استفاده کنیم.

سقوط شخصیت و تزلزل بنیان خانواده ها از آثار سوء بدحجابی است

فرمانده انتظامی میاندوآب نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار، اظهار کرد: عفاف و حجاب دو ارزش بسیار ارزشمند در جامعه اسلامی بوده و رعایت آن موجب حفظ سایر ارزش های اسلامی نیز می شود.

سرهنگ فخرالدین رستم پور با بیان اینکه زنان محجبه و مردان عفیف از سایر آسیب های اجتماعی جامعه  مبرا هستند، افزود:  سقوط شخصیت و تزلزل بنیان خانواده ها از آثار سوء بدحجابی و زوال امنیت اجتماعی است.

وی گفت: استحکام بنیان خانوداه ها، حضور سازنده و سالم بانوان درجامعه، ایجاد آرامش روانی، کاهش مفاسد و رشد فضایل اخلاقی و حرمت بخشی به زنان از آثارخوب رعایت حجاب و عفاف در جامعه است.

رستم پور با اشاره به اینکه وضعیت عفاف و حجاب فعلی برخی افراد در جامعه برازنده جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: انتظار داریم  تمامی دستگاه های متولی رشد و توسعه مظاهر اسلامی درجامعه با احساس مسئولیت بیشتر در جلوگیری از اشاعه بی‌حجابی درسطح جامعه فعالیت بیشتری از خود نشان دهند.

حجاب و عفاف، سبب پایداری و دوام نهاد خانواده می شود

مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه از بین بردن عفت و حجاب در جامعه اسلامی یکی از توطئه های اصلی دشمنان است، اظهار کرد: نابودی بنیان نهاد خانواده و تغییر سبک زندگی اسلامی و ترویج سبک زندگی غربی با از بین بردن حیا وعفت عمومی، از جمله اهداف دشمنان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است.

خیری با اشاره به اینکه حجاب مصونیت است نه محدودیت، اظهار کرد:  حجاب و عفاف در جامعه سبب پایداری و دوام نهاد مقدس خانواده و آرامش اجتماع وشخصیت زن در جامعه می شود.

وی افزود: دشمنان با جنگ نرم و امروزه با استفاده از شبکه های اجتماعی و بستر فضای مجازی، شخصیت و کرامت دختران را مورد هدف قرار داده اند و لذا بانوان باید با حفظ حجاب و عفاف خود، در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار و آگاه باشند.

حجاب و عفت، زینت است

ورزشکار میاندوآبی نیز از حجاب به عنوان یک ارزش، سخن به میان آورده و به خبرنگار ما گفت: ما مسلمان هستیم و حجاب از ارزش های دینی و اعتقادی جامعه ما هست و وقتی به عنوان یک ورزشکار در مسابقات به موفقیت دست یافته و با حجاب نیز به روی سکو می رویم، در واقع فرهنگ و اعتقاد خود را به دنیا نمایش می دهیم.

دانشمند افزود:  حجاب نه تنها مانع موفقیت بانوان ایرانی نیست بلکه بانوان ورزشکار ایرانی بارها ثابت کرده اند که زن ایرانی می تواند موفق باشد و حجاب هم داشته باشد.

این ورزشکار موفق و قهرمانی میاندوآب اظهار کرد: حجاب و عفت، زینت قهرمانی بانوی ورزشکار ایرانی است و من تمام تلاشم را کرده ام با کسب مدال ثابت کنم بانوان هم توانمند هستند و حجاب محدودیت نیست.

 توجه به مقوله حجاب و عفاف از سوی مسئولین امر حیاتی است

کوتاه سخن اینکه در پرتو حجاب، پیوندها و علایق خانوادگی استحکام و دوام می‌یابد، امنیت و آرامش روحی و روانی به وجود می‌آید و حضور سالم و کارآمد زنان که نیمی از پیکره جامعه را تشکیل می‌دهند، در ابعاد گوناگون سیاسى، اجتماعى،فرهنگى، اقتصادی و … تضمین می‌شود و شاید به همین سبب باشد که «حجاب» ازضروریات دین اسلام به شمار آمده است و توجه به این مقوله مهم از سوی مسئولین امر حیاتی به نظر می رسد.

از سوی دیگر لازم است تا هر چه بیشتر مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی و متولیان حجاب بر وضعیت حجاب و عفاف تأکید کرده و با هنجارشکنان در این عرصه برخورد کرده واز نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.