با دوچرخه امانتی در مسابقات کشوری شرکت کردم/ می خواهم قهرمان آسیا شوم
۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۱۰
شناسه : 277356
8

دوچرخه سوار ملی پوش میاندوآبی گفت: دوچرخه پیست ندارم و در مسابقات اخیر نیز رئیس هیئت دوچرخه سواری کرمان، دوچرخه ای را به من امانت داد تا در مسابقات شرکت کنم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مرداد ماه امسال بود که ورزشکاری دیگر از میاندوآب افتخار آفرینی کرد و این بار نام میاندوآب را در دوچرخه سواری دوباره بر سر زبان ها انداخت.

این ورزشکار موفق “مسعود خاکی” بود که در رشته دوچرخه سواری علاوه بر اینکه توانسته بود به قهرمانی کشور دست یابد، بلکه رکوردشکنی نیز کرده بود.

مسعود خاکی متولد سال 1381 بوده  و هم اکنون دانش آموز سال یازدهم در یکی از دبیرستان های میاندوآب است و در گفت و گویی که با خبرنگار زرین خبر  داشت، از مشکلاتی که در راه کسب عنوان قهرمانی داشته و آرزوها و اهدافش سخن گفت.

وی در این گفت و گو با معرفی خود گفت: به صورت حرفه ای دوچرخه سواری را از مرداد 96 در شهرستان میاندوآب و زیر نظر “مرتضی فرنیا” شروع کرده و بعد از آن در مسابقات حضور یافته است.

خاکی با بیان اینکه در مدتی که به صورت حرفه ای دوچرخه سواری را دنبال می کند توانسته است مقام قهرمانی کشور را کسب کند، افزود: همراه با کسب مقام قهرمانی، رکورد جوانان کشور در رشته استقامت سه کیلومتر جاده را با ثبت زمان سه دقیقه و 29 ثانیه، به میزان 11 ثانیه بهبود ببخشده ام.

این دوچرخه سوار ملی پوش میاندوآب گفت: من هر روز به همراه مربی خود در جاده مهاباد تمرین می کنیم و مسیر میاندوآب تا مهاباد را با دوچرخه تمرینی که دارم، طی می کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از مسابقات تور کرمان با کسب مقام قهرمانی کوهستان به اردوی انتخابی تیم ملی به بازی های آسیایی دعوت شدم، اظهار کرد: در دو مسابقه ای که به این منظور برگزار شد، مقام اول را کسب کردم ولی به علت سن پایین نتوانستیم به بازی های آسیایی اعزام شوم.

خاکی تصریح کرد: تمرینات خود را هر روز پیگیری می کنم تا به هدف نخست خود که قهرمانی و کسب مقام آسیایی است، دست بیابم و در کنار آن نیم نگاهی نیز به رقابت های المپیک دارم تا برای کشورم افتخار آفرینی کرده و قهرمانی المپیک را نیز کسب کنم.

این دوچرخه سوار ملی پوش با اشاره به اینکه دوچرخه سواری ورزش سنگینی است، تصریح کرد: من موفقیت های خود را مدیون عنایت خداوند و تلاش های پدر و مادر  و مربی ام و رئیس اداره ورزش و جوانان که هزینه اعزام به مسابقات را تهیه می کند، هستم.

وی در خصوص مشکلات و کمبودهایش نیز به خبرنگار ما گفت: رشته اصلی بنده دوچرخه سواری پیست است ولی متاسفانه در این رشته دوچرخه مسابقه ندارم و مسئولان استانی قول داده اند که برایم دوچرخه ای تهیه کنند ولی هنوز عملی نشده است.

خاکی با بیان اینکه با دوچرخه امانتی در مسابقات اخیر شرکت و مقام کسب کرده است، افزود: رئیس هیئت دوچرخه سواری کرمان، دوچرخه ای را به من امانت داد و من در مسابقات شرکت کردم.

این دوچرخه سوار ملی پوش با تاکید بر اینکه امیدوارم مسئولان آنطور که باید از ورزشکارانی مثل من حمایت کنند تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم، تصریح کرد: هزینه خرید یک دوچرخه پیست حدود 35 میلیون تومان است که مسئولان استانی و شهرستانی قول مساعد دادند تا در تهیه آن 15 میلیون تومان به من کمک کنند ولی تاکنون این وعده عملی نشده است.

وی با بیان اینکه خانواده وی از نظر مالی توان بالایی ندارند و قادر به تامین هزینه های بالای ورزش قهرمانی نیستند، افزود: خانواده ام تا حد توان کمک حال من بوده اند و تنها توانسته ایم دوچرخه جاده ای را به مبلغ 20 میلیون تومان خریداری کنیم ولی در مورد دوچرخه پیست، توان مالی لازم را ندارم و امیدوارم مسئولان در این زمینه حمایت کنند.

خاکی گفت: با قاطعیت می گویم که در میاندوآب، افراد زیادی مثل من و ابراهیم حاجی زاده وجود دارند که تنها حمایت می خواهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.