باید برای ایام سرور نیز مانند ایام سوگواری برنامه ریزی مناسب انجام گیرد/ احیا و ترویج سنت های حسنه ضروری است
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
شناسه : 303164
2
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: نباید از تزریق روحیه شادی و نشاط در جامعه غفلت کرد و باید برای ایام سرور نیز مانند ایام سوگواری برنامه ریزی مناسب انجام گیرد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در جلسه شئونات فرهنگی میاندوآب با بیان اینکه توجه به ایام سرور مانند ایام سوگواری ضروری است، اظهار کرد: نباید از تزریق روحیه شادی و نشاط در جامعه غفلت کرد و باید برای ایام سرور نیز مانند ایام سوگواری برنامه ریزی مناسب انجام گیرد.

امام جمعه میاندوآب افزود: اگر در یک جلسه ای در مورد آثار و ثواب گریه در غم ائمه اطهار(ع) سخنرانی و صحبت می شود در مورد ولادت ایشان نیز سخن گفته شود و در این مورد نیز برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در ایام سوگواری، تقویت مجالس روضه خانگی تقویت می شود، گفت: برای تقویت و تربیت نیروی انسانی در جامعه که نیروی دیندار، الهی و معنوی باشد، به اینگونه جلسات نیاز داریم.

حسن زاده در ادامه با اشاره به لزوم احیا و حفظ سنت های حسنه در جامعه، تصریح کرد: باید سنت های حسنه را احیا و حفظ و بدعت ها را کنار بگذاریم نه اینکه به اسم جامعه مدرن، سنت های حسنه را زیر سوال برد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه سنت های حسنه ای در شهرها و روستاها داشته ایم که حتی به حل مشکلات مردم نیز کمک می کردند، اظهار کرد: در گذشته در اعیاد و میلاد اهل بیت(ع)، در منزل بزرگ خانواده جمع شده و جشن می گرفتند که اینگونه سنت ها باید احیا و حفظ و مهر و محبت در جامعه ترویج یابد.

وی با اشاره به اینکه باید هیئت های مذهبی در ایام ولادت و اعیاد نیز مانند ایام سوگواری فعال شوند، افزود: باید جشن های خانوادگی و خانگی نیز ترویج شود و در این زمینه باید همه به نقش خود عمل کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.