بانویی با کوهی از اراده و همت/ کارآفرینی تخصص این بانوی میاندوآبی است
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۵۱
شناسه : 273047
7

یک بانوی بسیجی کارآفرین میاندوآبی با همت و تلاشی ستودنی علاوه بر اینکه تعاون و همکاری را به نمایش گذاشته است، به اقتصاد مقاومتی نیز در عمل عینیت بخشیده و به یک کارآفرین نمونه تبدیل شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، چند سالی است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها بر روی موضوع اقتصاد تاکید کرده و با تاکید بر اقتصاد مقاومتی آن را کلید حل مشکلات اقتصادی معرفی کرده اند و در این راستا نیز سال 96 را به نام سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” نامگذاری کرده اند.

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و اهمیت توجه به اقتصاد درون زا برای تحقق اقتصاد مقاومتی، می توان علاوه بر اینکه زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد، زمینه را برای رشد و توسعه و بهبود شرایط کسب و کار و توسعه اشتغال در این شهرستان نیز فراهم کرد.

از سوی دیگر هر یک از افراد جامعه اعم از زن یا مرد می توانند پبه نقش خود در تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کرده و در دنیای کنونی،رسیدن به اهداف توسعه بدون بهره‌گیری از ذخیره عظیم نیمی از پیکره جامعه- یعنی زنان- امری غیر ممکن است و به عبارت دیگر، یکی از شاخص‌های نوسازی اقتصاد ملی و توسعه اجتماعی، مشارکت زنان و نحوه ایفای نقش آنان در ساختارهای اقتصادی است.

در این بین یک بانوی بسیجی کارآفرین میاندوآبی با همت و تلاشی ستودنی علاوه بر اینکه تعاون و همکاری را به نمایش گذاشته است، به اقتصاد مقاومتی نیز در عمل عینیت بخشیده و به یک کارآفرین نمونه تبدیل شده است.

“خانم مهین دولت پرور” از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج اصناف میاندوآب است که  تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی بوده و نشان داده که کارآفرینی تخصص وی است.

وی در فضای 150 متری خانه خود و با راه اندازی یک تعاونی برای بیش از 80 نفر بانوی سرپرست خانوار، کارآفرینی و اشتغال زایی کرده است که در نوع خود بی نظیر و قابل تقدیر بوده و به بزرگترین تعاونی بانوان تبدیل شده است.

این بانوی کارآفرین در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: از سال 65 کار خیاطی را با یک چرخ خیاطی شروع کرده و  در سال 82 برای دریافت مجوز ایجاد تعاونی اقدام کرده و توانسته است تا یک تعاونی بانوان تشکیل دهد و هم اکنون این تعاونی 10 شعبه مختلف در سطح شهرستان دارد.

دولت پرور با بیان اینکه خودروی خود را فروخته و برای مواد اولیه این تولیدی هزینه کرده است، گفت: زیر زمین خانه مسکونی را تبدیل به کارگاه تولید پوشاک و پارکینگ آن را تبدیل به کارگاه تولید جهیزیه و تشک و لحاف دوزی کرده و در پشت بام نیز علاوه بر پرورش گل های آپارتمانی و خانگی، لحاف و تشک دوزی داشته و در کنار آن پرورش مرغ، بلدرچین و کبک را نیز انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه هر خانم توانمندی می تواند به این عرصه وارد شده و در مقاومتی کردن اقتصاد خانواده و جامعه نقش ایفا کند، افزود: هر خانمی اگر بتواند در کنار خانه داری و آشپزی برای خود منبع درآمد خانگی ایجاد کند می تواند در تامین نیازهای خود و خانواده به ویژه فرزندانش سهیم باشد.

این بانوی کارآفرین می گوید: این سخن که کار و در آمد نیست و من نمی توانم مخارج زندگیم را تامین کنم، برای من پذیرفتنی نیست و معتقدم راه برای کسب درآمد حلال با توجه به استعداد هر فرد بسیار است و تنها به تلاش و همت نیاز است.

گفتنی است این بانوی کارآفرین، چندین بار به عنوان کارآفرین نمونه کشوری و استانی و شهرستانی انتخاب و معرفی شده و محصولات آنها نیز در نمایشگاه های مختلف که دایر می شود به نمایش گذاشته می شود.

به ضرس قاطع می توان گفت که بدون روحیه جهادی، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود، ﺍﻗﺘﺼﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ دو رﮐﻦ دﺍرد ﮐﻪ ﯾﻚ رﮐﻦ آن ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻠــــــﯽ و رﮐﻦ دوم آن نیز تقویت فرهنگ جهادی است، ﻟﺬﺍ روﯾﻜﺮد ﺟﻬﺎدی ﺑﺮﺍی ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻗﺘﺼـــــــﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ، ﯾﻚ رﮐﻦ و ﭘﺎﯾﻪ محسوب می شود که اگر جای آن در بخش های مختلف اقتصاد خالی باشد، ﺍﻗﺘﺼــﺎد ﻣﻘﺎوﻣﺘﯽ ﻧﯿﺰ ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺤﻘﻖ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.