بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب در ایستگاه پایانی/نسخه ای که بالاخره پیچیده می شود
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۹:۴۱
شناسه : 270372
15

احداث بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب به گفته مسئولان در مراحل پایانی قرار داشته و با طی مراحل، به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب به عنوان شهری که در محل تلاقی راه‌های عبور و مرور شهرهای جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور واقع شده از اهمیت جغرافیایی خاصی برخوردار است و به عنوان قطب جنوب استان آذربایجان غربی در بخش های مختلف نیز شناخته می شود.

شهرستان میاندوآب هم چنین عنوان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه را نیز که یدک می کشد و همین موضوع اهمیت این شهرستان را دو چندان می کند.

با توجه به جایگاه استراتژیک و مهم میاندوآب در شمال غرب کشور، امکاناتی که برای این شهر پیش بینی می‌شوند فقط مورد استفاده ساکنان میاندوآب قرار نمی‌گیرند بلکه ساکنان شهرهای جنوب آذربایجان غربی نیز از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

از جمله محوری‌ترین این امکانات زیرساخت‌های سلامت است که می‌بایست در این شهرستان وجود داشته باشد که در این راستا پروژه هایی در دست اجرا بوده و برخی نیز به اتمام رسیده و در دهه فجر امسال و یا سالهای آینده به بهره برداری می رسند.

یکی از این پروژه ها که اردیبهشت امسال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و چند روز پیش نیز معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آن بازدید کردند، پروژه بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب است که از جمله طرح های مهر ماندگار بود و که به گفته فرماندار وقت خرداد سال 90کلنگ زنی شد و باید سال 92 به پایان می رسید ولی تا سال 92 تنها از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود و دوباره از سال 94 روند تکمیل احداث آن سرعت گرفته و به گفته مسئولان در مراحل پایانی قرار دارد و با طی مراحل، به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم شد.

بال دوم بیمارستان فاطمه زهرا(س) میاندوآب تقریبا به اتمام رسیده است

در همین زمینه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) تقریبا نزدیک به 100 درصد از پیشرفت برخوردار است، گفت: در سفری که معاون وزیر بهداشت به میاندوآب داشت و طی بازدیدی که انجام گرفت این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با تایید مسئولان وزارت به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

سهراب حیدری هم چنین پیش از این در گفت و گویی با ایرنا اظهار کرد: این طرح جزو طرح های ملی است و اعتبار لازم برای ساخت و تکمیل این طرح باید از طریق منابع ملی تخصیص می یافت ولی با شرایط پیش آمده، 70 میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

وی افزود: به علت این که در گذشته در مراحل ساخت بیمارستان نظارت خوبی نشده و طرح مورد نظر با نیازهای امروزی تناسب نداشت، تغییراتی در طرح آن لحاظ شد و مساحت آن از هفت هزار مترمربع به 10 هزار و 500 مترمربع افزایش یافت.

حیدری گفت: علاوه بر تجهیزات، تنها برای عملیات عمرانی این طرح 135 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

احداث بال دوم بیمارستان فاطمه زهرا(س) میاندوآب رو به اتمام است

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در سفری که در چند روز گذشته به میاندوآب داشت، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: میاندوآب قطب و مرکز ارجاع بیماران برای شهرهای اطراف دارد.

قاسم جان بابایی با اشاره به اینکه بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب از هفت سال پیش شروع شده و قرار بود پیش از این به اتمام برسد، افزود: در نهایت دانشگاه مجبور شده با منابع وزارت بهداشت، احداث و تکمیل این پروژه را بر عهده بگیرد و اکنون نیز از نظر ساختمانی تقریبا رو به اتمام است.

وی اظهار کرد: وزارت بهداشت نیز بعد از اتمام از نظر ساختمانی، تجهیزات را متقبل می شود و با راه اندازی آن 100 تخت به بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب اضافه می شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این بیمارستان در حال حاضر سه اتاق عمل دارد که برای میاندوآب کافی نیست ولی بال دوم دارای شش اتاق عمل است و می توان کم و کاستی های فعلی را رفع کند.

بهرحال میاندوآب قطب درمان جنوب استان آذربایجان غربی است و با توجه به جایگاه استراتژیک و مهم میاندوآب در شمال غرب کشور، امکاناتی که برای این شهر پیش بینی می‌شوند فقط مورد استفاده ساکنان میاندوآب قرار نمی‌گیرند بلکه ساکنان شهرهای جنوب آذربایجان غربی نیز از این امکانات بهره‌مند می‌شوند و باید این شهر مهم و استراتژیک مورد توجه مسئولان استانی و کشوری در بخش های مختلف قرار گیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.