بارش ۳۵ میلی‌متر باران در حوضه آبریز دریاچه ارومیه
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۵۰
شناسه : 318457
2
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی گفت: در طول فروردین ماه ۱۴۰۳ بارش باران در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۳۵ میلیمتر است که با توجه به بارش‌های قبل سبب افزایش نسبی این دریاچه شده است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، مجید رستگاری با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان با توجه به قرار گرفتن در منطقه کوهستانی امسال شاهد بارش‌های خوبی بوده و امیدواریم که همچنان بارش ادامه‌دار باشد.

وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری (۱۴۰۲ _۱۴۰۳) شاهد بارش ۲۸۶ میلی‌متر آب در سطح استان بودیم که نسبت به دوره مشابه سال آبی قبل با افزایش ۸۰ میلیمتر روبه‌رو بوده و در کل ۳۹ درصد افزایش یافته است.

رستگاری گفت: همچنین نسبت به دوره مشابه دراز مدت در کل استان ۲۴۴ میلی‌متر باران باریده که نسبت درصد تغییرات به دوره مشابه دراز مدت ۱۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی بیان کرد: از ابتدای ماه جاری در حوضه آبریز ارس ۱۶ میلیمتر، در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۳۵ میلی‌متر و مرز غربی زاب ۹۴ میلی‌متر باران باریده که نسبت به ماه مشابه سال آبی قبل با افزایش خوبی همراه بود.

وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۲۶۴ میلیمتر باران باریده که این عامل سبب شده این دریاچه جان تازه‌ای بگیرد و آب آن افزایش یابد و این میزان بارش نسبت به دوره مشابه سال آبی قبل با افزایش ۴۲ میلی‌متری همراه بوده است و درصد نسبت تغییرات به دوره مشابه سال آبی قبل ۱۹ درصد و دوره مشابه دراز مدت ۲۵۸ میلیمتر و درصد تغییرات نسبت به دوره مشابه دراز مدت در حدود سه درصد است.

به گزارش حرف رک، بارش‌های اخیر موجب بهبود شرایط زیستی در جزایر اسپیر و آرزو شده است و در این دو جزیره در زمینه پوشش گیاهی رشد گیاهان سرعت گرفته است.

جزایر دریاچه ارومیه زیستگاه عمده حیات‌وحش شامل قوچ و میش ارمنی، گوزن زرد ایرانی و انواع پرندگان، خزندگان و برخی گونه‌های مهاجم غیربومی است که به‌واسطه کم‌آبی دریاچه ارومیه در دهه‌های قبل وارد جزیره شده است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.