بارش برف سوانح رانندگی در آذربایجان‌غربی را ۱۲ درصد افزایش داد
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
شناسه : 304330
6
رییس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت:با آغاز بارش‌ها شاهد وقوع تصادفات ناگواری بوده‌ای و سوانح رانندگی در استان ۱۲ درصد افزایش یافته است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، رییس پلیس راه آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌نیوز، با اشاره به اینکه بارش برف سوانح رانندگی در استان را ۱۲ درصد افزایش داده است، گفت: با آغاز بارش‌ها شاهد وقوع تصادفات ناگواری بوده‌ایم که علت اصلی این حوادث بی‌توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و اتخاذ سرعت مطمئنه است.

وی با اشاره به اینکه، بیشترین تصادفات در محورهای جنوبی استان به دلیل بارندگی و راهبندان رخ داده است‌، افزود: برابر گزارشات ارائه شده از جاده‌های جنوب استان، محور شاهین‌دژ به تکاب پس از بارش برف لغزنده بوده و در حال حاضر نیز راهداران و ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس‌راه و هلال‌احمر باتوجه به بارندگی‌ها، در حالت آماده باش قرار گرفتند.

رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه شهروندان قبل از آغاز سفرهای جاده‌ای از سلامت خودروی خود مطمئن شوند، عنوان کرد: چک کردن سیستم روشنایی، سیستم گرمایی داخلی و شیشه‌های جلو و عقب خودرو در سفرهای بین جاده‌ای ضروری است.

وی تصریح کرد: با توجه به سردسیر بودن استان آذربایجان‌غربی، لازم است تا رانندگان در این فصل از سال تجهیزات زمستانی همچون زنجیر چرخ در هنگام سفرهای بین شهری بویژه در مناطق کوهستانی همراه خود داشته باشند.

پناهی‌مقدم تاکید کرد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر رانندگی کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.