باران مهمان آذربایجان غربی می‌شود
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
شناسه : 312140
6
از روز دوشنبه؛ کارشناس هواشناسی استان آذربایجان غربی از نفوذ سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: از اواخر روز دوشنبه آسمان استان بارانی می‌شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، خلیلی کارشناس در گفتگو با خبرنگار حرف رک در تشریح آخرین وضعیت آب‌وهوای استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با استقرار الگوهای پایدار انتظار داریم طی امروزوفردا جوی آرام و پایدار در نقاط مختلف استان حاکم باشد.

وی تصریح کرد: از روز دوشنبه بر سرعت وزش باد در نیمه جنوبی استان افزوده می‌شود که باعث ایجاد خاک به‌صورت محلی شده و بخش‌های مرکزی را نیز تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.

خلیلی گفت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید موقتی همراه با گرد و خاک محلی، موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق این استان خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان غربی بیان کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه انتظار داریم موج بارشی جدیدی وارد استان شود.

وی گفت: این بارش‌ها از روز سه‌شنبه تشدید شده و تمامی نقاط استان را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد و شاهد رگبارهای باران توام با رعدوبرق خواهیم شد.

خلیلی عنوان کرد: نواحی شمالی استان آذربایجان غربی سهم بیشتری از بارندگی‌های این داشته و دمای هوای استان نیز در دو روز آینده افزایش نسبی خواهد داشت.

خلیلی خاطرنشان کرد: اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب، احتمال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و باغی را از جمله مخاطرات شرایط ناپایدار پیشرو عنوان کرد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.