انقلاب اسلامی به زنان ایرانی عزت و احترام و کرامت بخشید
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
شناسه : 304102
2
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: انقلاب اسلامی به زنان عزت و احترام و کرامت بخشید و جایگاه بانوان بعد از انقلاب اسلامی به جایگاه والایی رسید.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده در آیین ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی، اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب میزان بیسوادی در کشورمان بیش از ٨۰ درصد بود در حالیکه امروز این آمار به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و حتی در روستاها هم امکان ادامه تحصیل مقاطع مختلف برای زنان و مردان فراهم شده است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه انقلاب اسلامی با زنان ایرانی عزت، احترام و کرامت بخشید، افزود: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند در حالیکه قبل از انقلاب تنها ۱۵ درصد زنان باسواد بودند و امکان ادامه تحصیل برای زنان در خیلی از مناطق کشور فراهم نبود.

وی گفت:  در دوران طاغوت هفت رشته ورزشی ویژه بانوان در سطح قهرمانی وجود داشت در حالیکه اکنون این تعداد به ۳٨ رشته افزایش یافته است.

حسن زاده با اشاره به اینکه متاسفانه چشم و گوش عده ای به شبکه های ماهواره ای و سیاه نمایی های آنها دوخته شده است و واقعیات را نمی بینند، اظهار کرد: در حالی که قبل از انقلاب آقایان در مدارس بانوان تدریس می کردند ولی اکنون آموزش در دبیرستان‌های دخترانه توسط آموزگاران مجرب زن انجام می‌شود و این به برکت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: چندین سال است که کشورمان توسط قدرت‌های غربی در محاصره اقتصادی قرار دارد و بیشتر این مشکلات به همین خاطر ایجاد شده و باید با همت جمعی و استفاده از توان داخلی، با این توطئه دشمن هم مقابله کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به در اولویت بودن آموزش بخش‌های درمانی و پزشکی در این شهرستان اظهار کرد: هم اکنون خدمات بهداشت و درمان کشورمان گسترده شده و پزشکان زن عمل‌های جراحی زنان را بر عهده دارند بنابراین پرداختن به موضوع آموزش و توسعه آن باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.