انقلاب اسلامی، مردمی ترین انقلاب در جهان
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
شناسه : 305606
4
۴۴ سال ایستادگی و استقلال؛ انقلاب اسلامی ایران، مردمی ترین انقلاب در دنیا بود که مردم با لبیک گویی به فرامین حضرت امام خمینی(ره) که برگرفته از دستورات الهی بود، توانستند رژیم طاغوت را سرنگون سازند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، ۲۲ بهمن ۵۷ روزی تاریخی برای مردم ایران اسلامی است، روزی که در آن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و نظام شاهنشاهی و طاغوت برای همیشه از کشور عزیزمان ایران رخت بر بست.

پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران محسوب می شود چرا که برای اولین بار نظام و حکومتی بر سر کار آمد که مردم در آن نقش و جایگاه مهمی داشتند.

انقلاب اسلامی ایران، مردمی ترین انقلاب در دنیا بود که مردم با لبیک گویی به فرامین حضرت امام خمینی(ره) که برگرفته از دستورات الهی بود، توانستند رژیم طاغوت را سرنگون سازند.

در این نظام اسلامی، بر خلاف حکومت های قبلی که شاهنشاهی و موروثی بودند، مردم تصمیم گیرنده برای سرنوشت خویش شدند و همه مسئولان نظام به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط خود مردم انتخاب می شوند.

انقلاب اسلامی که امروز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی آن را جشن می گیریم در بعد داخلی و ملی نقش مهمی در زندگی و سرنوشت مردم داشته و مردم را از حقارت و ذلت نجات داد و در بعد خارجی و بین المللی نیز در زمانی که دنیا به دو قطب غرب و شرق تقسیم می شد، گفتمان و مکتب جدیدی به دنیا معرفی کرد و امروز پرتو نور این انقلاب اسلامی که توانست در کشورهای مختلف نفوذ کند و هزاران انسان را شیفته خویش سازد، در اقصی نقاط دنیا را مشاهده می کنیم.

انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت و کرامت بخشید

در این زمینه نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت و کرامت بخشید.

حجت الاسلام  والمسلمین محمد جواد مجتهد شبستری افزود: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی داشته است از جمله اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، پزشکان هندی و بیگانه در کشور ما طبابت می کردند ولی امروز نه تنها از وجود پزشکان خارجی بی نیاز شده ایم بلکه در دنیا در پزشکی به یک قطب تبدیل شده ایم.

وی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز افتخار تولید انواع دارو را در کشور خودمان داریم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، استقلال را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بر شمرد و  تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری وابسته بودیم ولی به برکت انقلاب اسلامی امروزی کشوری مستقل در دنیا هستیم.

اتحاد و همبستگی مردم از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود

دیگر نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این زمینه با بیان اینکه پیروزی انقلاب نقطه عطف بزرگی در تاریخ است، گفت: ٢٢ بهمن نشان داد اگر ملت دست به دست هم دهند، در کنار رهبری خوب و الهی، می توانند اراده شکست ناپذیری در جهان برای تحقق آرمان‌های که دارند، داشته‌ باشند و این اراده را به رخ جهانیان کشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز اظهارکرد: مردم در ۲۲ بهمن ۵۷ طومار چندین قرن متمادی سلسله های شاهنشاهی را با نام دین مقدس اسلام به دست حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی بریدند.

وی با بیان اینکه معجزه انقلاب اسلامی هنوز هم در حال رخ دادن است، افزود: در واقع انقلاب اسلامی پیام دلگرمی و امیدواری برای مردم تحت ستم جهان را داشت.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، افزود: پیام انقلاب به دشمنان این بود که اگر استقامت داشته باشیم بالاترین قدرت‌های ظاهری دنیا هم نمی توانند در مقابل ما ایستادگی کنند.

انقلاب اسلامی ایران، مردمی ترین انقلاب و یک پدیده بی نظیر تاریخی بود

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بی نظیر تاریخی بود که دنیا را از خواب غفلت بیدار کرد.

مهدی عیسی زاده افزود: امسال علی رغم همه دشمنی های دشمنان و توطئه های آنان که آرزوی شکست و نابودی انقلاب اسلامی را داشتند، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی را جشن می گیریم.

وی تصریح کرد: دشمنان در طول ۴۴ سال گذشته علیه انقلاب اسلامی دست به انواع توطئه زده و در این راه جنگ هشت ساله، تحریم ها، ترور و فتنه ها و… را  برنامه ریزی و تحمیل کردند اما در همه توطئه های خویش با شکست مواجه شدند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول ۴۴ سال گذشته تمام توطئه های دشمنان با رهبری های داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم یکی پس از دیگری خنثی شده و به زباله دان تاریخ پیوست.

انقلاب اسلامی ایران ابهت پوشالی و دروغین غرب و شرق را شکست و امروز شرق به زباله دان تاریخ پیوسته و پایه های غرب نیز به لرزه در آمده و صدای اضمحلال آن به گوش می رسد‌.

امروز انقلاب اسلامی الهام بخش کشورها و ملت های آزاده در دنیا شده است و صدای انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا به گوش می رسد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.