انعقاد قرار داد 3 میلیارد ریالی برای مرمت پل تاتائوی میاندوآب/ ظرفیت گردشگری رودخانه زرینه رود میاندوآب مغفول مانده است
۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
شناسه : 273395
2

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برای مرمت پل تاریخی میرزارسول(تاتائو) میاندوآب قراردادی به ارزش سه میلیارد ریال بسته شده و منتظر کاهش حجم آب رودخانه سیمینه رود هستیم تا عملیات مرمت آغاز شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به برپایی نوروزگاه ها در سطح آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس یک برنامه ملی و سراسری در راستای احیای آداب، سنن و روسم نوروزی، برپایی نوروزگاه ها در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: با اجرای این طرح برخی از مراسمات که فراموش شده بود را با هدف احیا ومعرفی این آداب و سنن نوروزی و انتقال آنها به نسل آینده در نوروزگاه ها اجرا کردیم.

وی گفت: آداب و سنن نوروزی یکی از جاذبه های مهم در بحث گردشگری مطرح است که می توانیم با توجه به آنها، مردم را از اقصی نقاط کشور جذب کرده و با آداب و رسوم مردم آذربایجان آشنا کنیم.

جباری با بیان اینکه آئین نوروزگاه حداقل در 20 نقطه از آذربایجان غربی و پایگاه های میراث جهانی و ملی از آخرین چهارشنبه سال 96 شروع کردیم، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا از نظر کیفی و کمی و تنوع برنامه ای در سال های آینده بهتر عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار قلعه در مورد پل تاریخی تاتائو میاندوآب، گفت: برای مرمت این پل تاریخی قراردادی به ارزش سه میلیارد ریال بسته شده و منتظر کاهش حجم آب رودخانه سیمینه رود هستیم تا عملیات مرمت آغاز شود.

وی هم چنین به موزه میاندوآب اشاره کرد و افزود: اعتبار سه میلیارد ریالی را برای موزه تامین کرده و ان شالله بعد از فراخوان طراحی و معماری موزه، عملیات اجرایی آن را شروع خواهیم کرد.

جباری در ادامه به ضعیف بودن زیر ساخت های گردشگری در میاندوآب اشاره و اظهار کرد: علی رغم  ظرفیتی که در میاندوآب و در محور گردشگری زرینه رود قرار دارد، مغفول مانده است و ما آمادگی داریم تا با همکاری شهرداری در این زمینه گام برداریم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.