انسان کریم، همواره شکرگزار و خادم مردم است/ صفت کرامت از صفات بهشتیان است
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
شناسه : 296649
6
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: شخص کریم، محبوب خداوند و مردم بوده و صفت کرامت از صفات اهل بهشت است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در همایش خادمیاران کانون خادمیاری و خدمت رضوی میاندوآب با بیان اینکه کرامت از جمله ویژگی های پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، اظهار کرد: قرآن نیز با عنوان “کریم” توصیف شده است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه اصل صفت کرامت برای خداوند متعال است، افزود: کرامت و کریم بودن صفتی است که خداوند تبارک و تعالی به مقربان خویش عطا می‎کند.

وی با اشاره به اینکه کریم یعنی کسی که بلند همت بوده و بالاترین ارزش های انسانی را دارد، گفت: شخص کریم، محبوب خداوند و مردم بوده و صفت کرامت از صفات اهل بهشت است.

حسن زاده به ویژگی های انسان های کریم اشاره و تصریح کرد: انسان کریم، بدون منت به بندگان خدا خدمتگزاری کرده و در هرجایگاهی و تاحد توان که مادی یا معنوی می تواند از نیازمندان دستگیری می کند.

وی افزود: شخص کریم با شناسایی مشکلات مادی و معنوی مردم و قبل از اینکه از او درخواستی داشته باشند، مشکلات آنها را برطرف می‌کند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه شکرگزاری از ویژگی های مهم انسان های کریم به شمار می رود، اظهار کرد: باید همواره شکرگزار بود، انسان کریم حتی از اندک نیز شکرگزار است ولی غیرآن از بسیار هم ناسپاسی می کند.

وی هم چنین با پرهیز از اقدامات نمایشی در راه خدمتگزاری، افزود: کریم کسی است که بی منت خدمت کرده و از اقدامات نمایشی خودداری می کند.

حسن زاده هم چنین با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی ما به عزت و عظمت رسیده ایم، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی, ما عزت نداشتیم و انسان هایی خائنی مانند رضاخان کشور را گوشت قربانی کرده بودند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی در عزت واقتدار و عظمت هستیم.

 

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.