انجام بیش از ۱۰ هزار سی تی اسکن برای بیماران از ابتدای امسال /تخت های مراقبت ویژه ICU در میاندوآب افزایش یافت
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۰۲
شناسه : 296117
7
به دنبال رونده فزاینده ابتلا به کرونا اتفاق افتاد، مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: با توجه به افزایش تعداد مراجعین به مراکز درمانی و بستری شدن بیماران بدحال با تشخیص کرونا، در چند ماه اخیر تعداد ۱۰ تخت مراقبت های ویژه (ICU) جدید به ظرفیت تخت های بیمارستان های میاندوآب اضافه شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، سهراب حیدری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد مراجعین به مراکز درمانی و بستری شدن بیماران بدحال با تشخیص کرونا، در چند ماه اخیر ۱۰ تخت مراقبت های ویژه (ICU) جدید به ظرفیت تخت های بیمارستان های میاندوآب اضافه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: این اقدام با توجه به روند افزایشی و نیاز به تخت در بخش های مراقبت ویژه بوده که در این راستا تعداد ۱۰ تخت ویژه ICUدر بیمارستان عباسی و ۳۰ تخت ایزوله در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب راه اندازی شده است.

وی به راه اندازی آزمایشگاه PCR در راستای افزایش رضایتمندی و تسریع در جوابدهی در موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: همچنین با اقدام به موقع برای به روزرسانی و افزایش شیفت های پرسنلی برای واحد سی تی اسکن، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار سی تی اسکن از بیماران و مراجعان گرفته شده است.

حیدری بابیان اینکه قبل از بحران کرونا، کپسول های اکسیژن جوابگوی نیاز بیمارستان عباسی بود ولی بعد از شیوع ویروس کرونا و همه گیری این ویروس لازم بود تدابیر خاصی برای اکسیژن رسانی برای بیماران انجام گیرد، تصریح کرد: در این راستا تعداد اکسیژن ساز از یک دستگاه قبل از کرونا به سه دستگاه افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: هم چنین جدا سازی اکسیژن سانترال بخش آی سی یو از سایر بخش ها که این امر از افت مکرر اکسیژن در بخش آی سی یو ها جلوگیری می کند، نیز از سایر اقداماتی بوده که در این زمینه انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تعداد ۱۷ تخت  بیمارستانی نیز بعد از راه اندازی و وصل به سیستم سانترال به تخت های فعال اضافه شده است.

حیدری با بیان اینکه در دورانی که ما بیشترین میزان بستری را دربیمارستان داشتیم، به دلیل ابتلای همکاران، تعداد پرستاران به یک سوم کاهش یافت، تصریح کرد: در دوران کرونا، هیچ یک از مدافعین سلامت از مبارزه پا پس نکشیدند و با بیماری مقابله کردند و مجاهدانه ایستادند و آنچه توسط همکاران ما اتفاق افتاد، مصداق بارز جهاد بود  که از همه این دوستان تشکر می کنم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.