انتقال دانش به پهنه‌های کشاورزی توسط 7700 مروج/ گام دوم طرح نظام نوین آموزش و ترویج کشاورزی در آذربایجان غربی شروع شد
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
شناسه : 284445
4

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: حدود هفت هزار و ۷۰۰ نفر از کارشناسان کشاورزی طبق برنامه ریزی پس از دو ماه آموزش در مراکز جهاد کشاورزی به عنوان بازوان اجرایی به فعالیت می‌پردازند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی اکبر مویدی در امروز در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از طرح های جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی از سه سال پیش در سراسر کشور، اظهار کر: در قالب این طرح یافته‌های تحقیقاتی و برنامه‌ها با سرعت بیشتری در اختیار بهره‌برداران کشاورزی کشور که چهار میلیون نفر هستند قرار بگیرد.

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی افزود: طرح نظام نوین ترویج از سه سال پیش با این هدف در یک هزار و ۴۰۰ مرکز جهادکشاورزی به اجرا درآمده‌است.

وی با اشاره به تجهیز مراکز به امکانات مورد نیاز از نظر نرم افزاری و سخت افزاری گفت: حدود هفت هزار و ۷۰۰ نفر از کارشناسان کشاورزی طبق برنامه ریزی پس از دو ماه آموزش در مراکز جهاد کشاورزی به عنوان بازوان اجرایی به فعالیت می‌پردازند.

مویدی همچنین با بیان اینکه مراکز جهاد کشاورزی به تعدادی پهنه تقسیم‌بندی شده‌اند، تصریح کرد: به تعداد کارشناسان کشاورزی در کشور هفت هزار و ۷۰۰ پهنه وجود دارد که مسئولیت هر کدام به عهده یک کارشناس گذاشته شده و این موجب شده نظام مدیریت دانشی راه‌اندازی شود و حتی محققان مراکز تحقیقاتی در آن حضور مشارکت دارند.

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه هر مرکز یک نفر محقق معین دارد، افزود: این محققان وظیفه دارند که به طرح‌ها سرکشی کرده و اطلاعات لازم را جمع‌آوری کند.

وی اظهار کرد: در گام دوم نظام ترویج به همراه مدیران ارشد حوزه آموزش و ترویج کشور با حضور در استان آذربایجان‌غربی به نوعی به پایش برنامه‌های آموزش و ترویج در این استان پرداخته شد و کلید اجرایی گام دوم آموزش نظام ترویج نیز از این استان زده شد.

مویدی گفت: این مهم منشا کارهای خوبی در آذربایجان‌غربی و کشور خواهد شد و در این استان نیز اقدامات خوبی انجام شده و در مراکز آموزش کشاورزی تحولات اساسی صورت گرفته و کارشناسان این مراکز از نظر علمی از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی افزود: همچنین در راستای احیای دریاچه ارومیه طرح‌های آموزشی و ترویجی مناسبی به اجرا در آمده و در بازدید از مزارع و باغ‌های این شهرستان شاهد اجرای این طرح‌ها بودیم که به ذخیره‌سازی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد آب در حوزه دریاچه ارومیه منجر شده است.

وی گفت: به یقین در کنار هم بودن تحقیقات و آموزش و ترویج در حوزه اجرایی با همکاری مردم و شرکت‌های فنی کشاورزی می‌تواند تحول بسیار بزرگی در تولید و افزایش تولید محصولات کشاورزی ایجاد کند.

مویدی اظهار کرد: به واسطه چنین اقداماتی کشاورز می‌تواند با درآمدزایی بیشتر به کشور در بخش کشاورزی کمک کند و رونق بخش کشاورزی در واقع یک اقدام ضدتحریمی قلمداد می شود و تنها بخشی که بهتر می‌تواند در برابر تحریم‌های ظالمانه ایستادگی کند همین بخش کشاورزی است‌.

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی افزود: نیاز است که کشاورزی در کشور روز به روز تقویت و ارتقا یابد و بهره‌برداران کشاورزی که همان قهرمانان تولید محسوب می‌شوند بتوانند سفره مردم ایران را پر نگه‌دارند و آن چیزی است که دشمنان نمی‌خواهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.