انتخاب شهردار جدید میاندوآب در مرحله هیئت تطبیق
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 307563
5
انتخاب شهردار جدید میاندوآب در جلسه فوق العاده شورای شهر و با حضور معاون امور عمرانی فرمانداری میاندوآب به عنوان نماینده فرماندار بوده و  هیئت تطبیق نیز نتیجه این انتخاب را مشخص خواهد کرد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، روز چهارشنبه هفته گذشته انتخاب شهردار جدید میاندوآب به ایستگاه آخر رسید و «محمدعلی شریفی» با چهار رای از هفت رای به عنوان شهردار منتخب شورای شهر میاندوآب برای تصدی سمت شهرداری این شهر انتخاب شد.

اما پس از این موضوع در روزهای گذشته شائباتی در رابطه با انتخاب شهردار جدید در فضای مجازی مطرح شد که منجر به واکنش رئیس شورای شهر میاندوآب درگفت و گو با خبرنگاران شد.

شائبات فضای مجازی در مورد انتخاب شهردار صحت ندارد

بابک محمدزاده در این زمینه گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه، همه اعضای شورای شهر طی جلسه فوق العاده شماره ۸۸ در دفتر شورا حضور و نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام شد.

رئیس شورای شهر میاندوآب گفت: روند انتخاب شهردار جدید میاندوآب به صورت قانونی و در حضور معاون امور عمرانی فرمانداری میاندوآب به عنوان نماینده فرماندار بوده است.

وی با بیان اینکه شائبه ها و شایعات مطرح شده صحت ندارد، افزود: شائبات ایجاد شده مبنی بر اینکه در روند انتخاب شهردار مشکل وجود دارد، شایعه بوده و صحت ندارد و انتخاب شهردار مراحل قانونی را طی می کند.

محمدزاده تصریح کرد: ۲۲ نفر از عزیزان به شورای شهر برنامه داده بودند که برخی از آنها نیز در شورای شهر حضور یافته و برنامه های خود را توضیح دادند.

رئیس شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه برنامه کاندیداهای شهرداری میاندوآب در دفتر شورا ثبت شده و موجود است، اظهار کرد: در نهایت اعضای شورای شهر نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام کرده و آقای محمدعلی شریفی به عنوان شهردار جدید انتخاب شد.

وی افزود: به محض اتمام روند انتخاب و معرفی شهردار و مورد موافقت قرار گرفتن نسبت به معرفی شهردار جدید اقدام می شود.

نامه یک عضو شورا در خصوص رای خود

در ادامه نیز روز گذشته در فضای مجازی مطالبی به نقل از سخنگوی شورای شهر میاندوآب منتشر شد که وی نیز در این زمینه، گفته: بنده اعلام کرده ام که یکی از اعضای شورای شهر نامه ای به شورا اعلام کرده و در آن نوشته که رای خود را از(به دلیل اینکه رای گیری مخفی بوده از اعلام نام وی پرهیز می شود) پس می گیرد.

اسکندر سجادی سخنگوی شورای شهر میاندوآب افزود: رئیس شورا نیز موارد را به همراه صورتجلسه به هیئت تطبیق ارسال کرده و  هیئت تطبیق نیز بررسی و تصمیم گیری می کند.

هیچ تغییری در ترکیب آرای اعضای شورای شهر انجام نگرفته است  

اما رئیس شورای شهر میاندوآب در واکنش به این موارد که در فضای مجازی و برخی شائبات دیگر که در این رابطه در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: موارد مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر تغییر ترکیب آرای اعضای شورای شهر صحت ندارد.

بابک محمدزاده با بیان اینکه رای گیری به صورت قانونی و مخفی و در حضور نماینده فرماندار بوده است، افزود: تمام موارد و صورتجلسه به هیئت تطبیق جهت بررسی و سیر مراحل ارسال شده است.

وی گفت: مراحل قانونی در حال طی شدن است و پس از طی مراحل، شهردار منتخب کار خود را شروع خواهد کرد.

به هرحال آن چیزی که مشخص و واضح است، انتخاب شهردار جدید میاندوآب در جلسه فوق العاده شورای شهر و با حضور معاون امور عمرانی فرمانداری میاندوآب به عنوان نماینده فرماندار و با رای گیری مخفی بوده و اینکه قانون در خصوص چگونگی رای گیری و موارد بعدی چه می گوید، موضوعی است که بعد از جلسه و بررسی هیئت تطبیق و نظر این هیئت مشخص خواهد شد.

کوتاه سخن اینکه قانون در این زمینه نیز فصل الخطاب بوده و همه چیز را مشخص کرده است و لذا باید از تفسیرهای زودهنگام خودداری کرده و مانند عده ای ذوق زده نشد چرا که همانطور که رئیس شورای شهر اعلام کرده “محمد علی شریفی” با ۴ رای به عنوان شهردار منتخب به هئیت تطبیق معرفی شده و در این سیر مراحل باید به انتظار پاسخ هیئت تطبیق نشست.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.