امنیت، اقتدار دفاعی و نظامی ارمغان انقلاب اسلامی/ قدرتی که دشمنان را به اعتراف وا داشت
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۰۲
شناسه : 298665
9
اقتدار و امنیت کشور به برکت انقلاب اسلامی و مرهون دستاوردهای آن است که سبب شده تا ایران اسلامی به امن ترین کشور منطقه تبدیل شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امنیت یکی از مهم تریم مولفه های توسعه و پیشرفت است و کشورهای مختلف برای دست یابی به توسعه به دنبال امنیت پایدار و قدرت دفاعی مقتدر هستند.

امروز امنیت به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های مردم دنیا به شمار می رود و در این راستا است که برخی از کشورها برای اینکه امنیت خود را تامین کنند به دنبال امنیت عاریه ای و کرایه ای هستند، یعنی اینگونه کشورها از دخالت دیگر کشورها برای امنیت خود استفاده می کنند.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در  کشور ما نیز شاهد امنیت عاریه ای بودیم و امنیت متکی بر توان وقدرت کشورهای بیگانه بویژه آمریکا بود و نیرو‌های مسلح ما نیز قبل از انقلاب اسلامی با وجود حضور مستشاران بیگانه، حتی نمی‌توانستند بدون اجازه آن‌ها کاری انجام دهند و در واقع نیروی مسلح ایران در آن زمان یک نیروی وابسته بود.

اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ورق برگشت و کشوری که عملا تا سال ۵۷ کشوری وابسته در بعد نظامی بود، به برکت انقلاب اسلامی و رهبری های داهیانه امامین انقلاب و با بهره گیری از جوانان و متخصصان ایرانی به پیشرفت های قابل توجهی رسید به گونه ای که امروزه پیشرفته ترین موشک های نقطه زن در ایران تولید می شود.

این پیشرفت و اقتدار نظامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به گونه ای بود که حتی دشمنان را نیز به اعتراف و تمجید واداشته و در آخرین مورد نیز کنت مک کنزی، فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام در جلسه ای در کنگره آمریکا با اشاره به توان نظامی ایران، آن را مانعی برای برتری کامل (دفاع) هوایی آمریکا در منطقه تلقی کرد.

اقتدار نظامی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این زمینه به خبرنگار ما گفت: به برکت انقلاب اسلامی، در عرصه صنایع دفاعی و نظامی پیشرفت‌های خوبی داشتیم که همین سبب شده امروز ما به عنوان یک کشور مقتدر در منطقه حضور داریم.

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران مسئله استقلال بوده که با گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی این دستاورد محفوظ مانده است، افزود: دستاوردهای دیگری نیز در سایر عرصه ها داشتیم از جمله در عرصه علمی و فناوری،در عرصه صنعت، در عرصه های دفاعی و نظامی و پزشکی و فناوری های مختلف ما پیشرفت های چشمگیری داشتیم و توانستیم در بعضی از موارد جز کشورهای پیشتاز در منطقه باشیم.

وی اظهار کرد: همین پیشرفت‌هاست که سبب استقلال کشور شده، باعث شده که ما شاهد حضور ایران در منطقه به عنوان قدرتی باشیم که کسی نتواند تعرضی به این کشور بکند، اگر ما امروز قوی نبودیم هرگز داعش و اربابان آن ها اجازه نمی دادند که کشور ما آرام و امن باشد.

حجت الاسلام مجتهد شبستری اظهار کرد: این اقتدار نظامی ما و افتخاراتی که در صنایع نظامی و موشکی دانشمندان ما آفریده اند توانسته است این اقتدار و امنیت را برای کشور رقم بزند که همه این ها به برکت انقلاب اسلامی و مرهون دستاوردهای آن است که جز امن ترین کشورهای منطقه است.

توان دفاعی عاملی برای اقتدار کشور است

امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه برخی کشورها به دنبال امنیت عاریه ای و کرایه ای هستند، اظهار کرد: برخلاف این کشورها، امنیت جمهوری اسلامی ایران؛ درون زا و با نیروهای نظامی و انتظامی پرتوان و مقتدر است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با اشاره به اینکه قدرت دفاعی بومی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: در حکومت و نظام اسلامی همه به این افتخار می کنیم که امنیت پایدار تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت و نیروهای مسلح مقتدر و متکی بر فکر و اندیشه و عقلانیت در تمام نقاط مرزی و کشور داریم.

وی با بیان اینکه روز به روز قدرت و اقتدار خود را افزایش خواهیم داد، تصریح کرد: امروز توان دفاعی کشور به عاملی برای اقتدار کشور تبدیل شده، و دشمنان را با وحشت روبرو کرده است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امروز به برکت تفکر جهادی و انقلابی نیروهای مسلح ما در زمینه های مختلف و سلاح های نظامی به پیشرفته ترین تکنولوژی ها دست یافته اند، افزود: ساخت انواع موشک، بالگرد، تانک و قایق ها و… در حوزه نظامی و دفاعی و خودکفایی در ساخت انواع تجهیزات نظامی و نیز صادر به ۳۲ کشور جهان به کوری چشم دشمنان از جمله توانمندی های نظامی و دفاعی ایران اسلامی هستند.

اقتداری که لرزه بر اندام دشمنان انقلاب اسلامی افکنده است

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و تفکر انقلابی و جهادی، امروز پیشرفته ترین پهپادها در اختیار نیروهای نظامی و سپاه ما است، اظهار کرد: اگر در زمینه نظامی تحریم بودیم و دوران جنگ هشت ساله با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادیم، امروز ولی به جایی رسیده ایم که پهپادهای سپاه عمق مواضع و اهداف دشمنان را رصد می کنند.

مهدی عیسی زاده با بیان اینکه امروز اگر ایران اراده کند، می تواند حیفا و تل آویو را با خاک یکسان و نابود کند، اظهار کرد: امروز اقتدار و موشک های سپاه لرزه بر جان دشمنان  انداخته و آنها از ترس خود شب و روز و خواب نداشته و در ترس و وحشت هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ما امروز مقتدرترین نیرو در منطقه است، تصریح کرد: امروز بسیج و نیروهای سپاه در نیروی دریایی، هوافضا و زمینی به عنوان  یک سرباز گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان الامام خامنه‌ای در صحنه حاضر و ناظر بوده و در نهایت آمادگی هستند و از ملت و خاک ایران و انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز به برکت رهبری مقتدر در اوج اقتدار هستیم، افزود: امروز دشمنان به قدرت و اقتدار ایران اسلامی اذعان دارند و به آن اعتراف می کنند.

عیسی زاده با بیان اینکه توان بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران که کشورمان را در میان برترین کشورهای جهان قرار داده است در سایه تحریم های نظامی دنیای غرب برای کشورمان بدست آمده است ،گفت: توان نظامی ایران امروز کاملا بومی است و کشورمان را به خودکفایی کامل رسانده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.