امام خمینی(ره)، شخصیتی تاریخ ساز و تحول آفرین/ شناخت اندیشه های امامین انقلاب، ضرورتی برای جامعه
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۰
شناسه : 294525
13
امام خمینی(ره) تاریخ ساز بودند و با انقلاب اسلامی ایران، گفتمان مقاومت و ایستادگی و مقابله با ظلم و ستم را به دنیا معرفی کردند و  در مقابل زورگویی ایستادند و بساط ظلم و ستم را در هم پیچیدند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، ۳۲ سال پیش مردی از دنیا رفت که با حرکت انقلابی اش، ندای آزادی خواهی و حق طلبی در دنیا سر داد و امید را به دل مردم مظلوم جهان راه داد و دنیای غرب و شرق را به لرزه و تلاطم انداخت.

امام خمینی(ره)، عارفی الهی، حکیمی خردمند و سیاستمداری دوراندیش بودند که تنها از مکتب الهی، اسلام و قرآن درس آموخته بودند و شخصیتی استوار بودند که سخنانش قانون و قانوش قرآن بود.

مصطفی ایوب یکی از اندیشمندان آمریکایی در مورد حضرت امام خمینی(ره) می گوید: “من بر این باورم که از لحاظ قدرت فکری، امام تنها یک فرد یا پدیده فردی نبود بلکه یکی از سازندگان تاریخ بود.”

آری، امام خمینی(ره) تاریخ ساز بودند و با انقلاب اسلامی ایران، گفتمان مقاومت و ایستادگی و مقابله با ظلم و ستم را به دنیا معرفی کردند و  در مقابل زورگویی ایستادند و بساط ظلم و ستم را در هم پیچیدند.

امام خمینی(ره)، ابرمرد تاریخ، معجزه قرن و مظهر حماسه سازی است که نام و یادش را برای همیشه  در دل‌های عاشقان اسلام و نظام جمهوری اسلامی به یادگار گذاشت.

امام خمینی(ره) شخصیتی جامع و نمونه انسان کامل

امام جمعه میاندوآب درباره ابعاد شخصیتی و ویژگی های امام خمینی(ره) به خبرنگار ما، گفت: امام خمینی(ره) فرد تک بعدی و شخصیت سیاسی نبودند و نمونه یک انسان کامل و شخصیتی جامع بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: امام خمینی(ره) در مقابل دشمنان و استکبار جهانی، قاطع بودند و زمانی که کسی جرات تو گفتن به آمریکا نداشت، با صدای بلند گفتند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با اشاره به اینکه رفتار امام خمینی(ره) منطبق با حقیقت دین بود، تصریح کرد: باید ابعاد شخصیتی امام راحل(ره) به نسل حاضر شناسانده شود و هرکس به نوبه خود  قدمی در این راستا بردارد.

حسن زاده هم چنین با اشاره به اینکه بعد از امام خمینی(ره)، خلف صالح ایشان رهبری انقلاب را بر عهده گرفته اند، افزود: مقام معظم رهبری ذخیره انقلاب بودند و در طول زعامت خویش، نه تنها رهبری بلکه مدیریت کرده اند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به فتنه انگیزی های مختلف دشمنان، اظهار کرد: هر یک از این توطئه ها و فتنه ها می توانست کشوری را از پای در بیاورد ولی یک سخنرانی مقام معظم رهبری همه آنها را خنثی کرده است.

امام خمینی(ره)، احیاگر دین و معنویت در دنیا 

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تحولی که حضرت امام خمینی(ره) در دنیا ایجاد کردند، گفت: امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی، تمام ایدئولوژی های جهانی را تحت تاثیر و تغییر قرار دادند.

مهدی عیسی زاده با بیان اینکه امام خمینی(ره)، احیاگر دین و معنویت در دنیا بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) نه تنها احیاگر دین اسلام در دنیا بودند، بلکه احیاگر تمام ادیان و معنویت در دنیا نیز بودند و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) باعث شد که تمام ادیان که در کشورهای مختلف به فراموشی سپرده بودند احیا شوند.

وی گفت: زمانی که روشنفکران و دنیامداران شرق و غرب پایان دین مداری را شعار می دادند، حرکت و انقلاب امام خمینی(ره) دین اسلام را که هویت خود را از دست داده بود، احیا کرد که امروز در دنیا آن را شاهد هستیم.

عیسی زاده تصریح کرد: امروز  رهبر معظم انقلاب اسلامی، مانند خورشید درخشان در عالم ظلمت درخشش می کند و راه امام را باصلابت و پرقدرت ادامه می دهند و نمونه آن جهان شمول شدن گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی با فرماندهی شهید سلیمانی در جهان و وحدت امت اسلام است.

امام خمینی(ره) انسان تحول خواه و تحول آفرین

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این زمینه با بیان اینکه باید اندیشه های امامین انقلاب به نسل جوان امروزی شناسانده و تبیین شود، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای این موضوع قدم برداریم.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ افزود: امام خمینی(ره) انسان تحول خواه و تحول آفرین بودند و ابعاد مختلف زندگی ایشان نیز نشان دهنده این موضوع است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بعد از امام راحل(ره)، راه ایشان را باصلابت و اقتدار ادامه می دهند، گفت: حضرت امام(ره) دارای خصوصیت هایی بودند که مقام معظم رهبری به طور کامل ادامه دهنده آن راه هستند.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، ساده زیست و حق طلب بودند و همواره بر مقاومت و ایستادگی، استکبار ستیزی، مقابله با زیاده خواهی و زیاده گویی ها و حمایت از مستضعفان عالم تاکید داشتند و همین ویژگی ها نیز ایشان را به محبوب قلب ها تبدیل کرده است.

امروز نیز، پرچم رهبری انقلاب اسلامی بر دوش کسی است که شاگرد مکتب امام و انقلاب است، امروز مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه ایشان بوده و انقلاب را در ۳۲ سال گذشته با درایت و هوشمندی رهبری کرده اند و از گردنه های تاریخی عبور داده اند و مردم ولایت مدار ایران اسلامی نیز همواره  پشتیبان مقام معظم رهبری بوده و مشت محکمی بر دهان توطئه گران و منافقان زده اند.

امروز باید آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام عزیزمان هم چنان به عنوان چراغ راه ما باشد تا با بصیرت و هوشمندی ملت ولایت مدار و شجاع ایران، روند حرکت امت اسلامی با پیشتازی ملت ایران در فتح سنگرهای کلیدی جهان تداوم یافته و تحت رهبری داهیانه ولی امر مسلمین جهان و مقام معظم رهبری به پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی منتهی می شود.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.