امام خمینی(ره)، ابرمرد تاریخ ساز انقلاب/جهاد تبیین، راهکار مقابله با تحریف شخصیت و خط امام راحل(ره) است
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
شناسه : 300749
6
امام خمینی(ره)، ابرمرد تاریخ معاصر است که امروز باید در مقابل جنگ ترکیبی و توطئه تحریف امام که دشمن بدنبال آن است از راه جهاد تبیین وارد شده و از تحریف شخصیت و راه امام جلوگیری کنیم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امام خمینی(ره)، عارفی الهی، حکیمی خردمند و سیاستمداری دوراندیش بودند که تنها از مکتب الهی، اسلام و قرآن درس آموخته بودند و شخصیتی استوار بودند که سخنانش قانون و قانوش قرآن بود.

امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی ایران، تاریخ ساز بوده و ندای آزادی خواهی و حق طلبی در دنیا سر داد و امید را به دل مردم مظلوم جهان راه داد و دنیای غرب و شرق را به لرزه و تلاطم انداخت.

امام خمینی(ره) گفتمانی را برگرفته از گفتمان عاشورا به نام گفتمان مقاومت و ایستادگی و مقابله با ظلم و ستم به دنیا معرفی کردند و  در مقابل زورگویی ایستادند و بساط ظلم و ستم را در هم پیچیدند، گفتمانی که امروزه الهام بخش تمام مردم آزاده دنیا شده است.

امام خمینی(ره)، ابرمرد تاریخ، معجزه قرن و مظهر حماسه سازی است که نام و یادش را برای همیشه  در دل‌های عاشقان اسلام و نظام جمهوری اسلامی به یادگار گذاشت و امروز باید در مقابل جنگ ترکیبی و توطئه تحریف امام که دشمن بدنبال تحریف اندیشه های امام (ره)است با جهاد تبیین باید از تحریف امام جلوگیری کنیم و جوانان را هرچه بیشتر با اندیشه های ناب امام آشنا کنیم.

امروز باز خوانی مکتب امام خمینی (ره)، فرصتی مغتنم است تا با روایت صحیح مولفه‌های، ضمن مقابله با تحریف امام، اقتدار و ماندگاری آن حضرت و اسلام ناب را شاهد باشیم و با بر شماری نقاط عطف حرکت ایشان، افق‌های روشن پیش رو را ارزیابی کنیم.

دشمن در تلاش برای تحریف شخصیت و راه امام راحل است

در این زمینه نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی است و مسیر و مشی عملی ایشان به عنوان محورحرکت کشتی انقلاب شناخته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی افزود: دشمن برای انحراف از مسیر این انقلاب از هر فرصتی استفاده می‌کند که هوشیاری و بصیرت مردمی در برابر این اقدامات تنها عامل حفظ یاد امام(ره) و حرکت انقلاب اسلامی در مسیر واقعی خود است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، گفت: تحریف در مسیر امام راحل، کشور و انقلاب را از مسیر خود منحرف می‌کند و این امر همان سقط است که باید در برابر چنین تلاش‌هایی با تمام توان ایستادگی کرد.

وی افزود:دشمن در تلاش بوده تا شخصیت و راه امام راحل را تحریف کند و از این راه قصد دارند از انقلاب اسلامی انتقام بگیرند و راه و اهداف امام را از جامعه حذف کنند.

قریشی بیان کرد: مردم باید با هوشیاری و بصیرت راه و یاد و مسیر امام راحل را حفظ کنند و نگذارند تحریفی در این مسیر ایجاد شود.

باید شخصت والای حضرت امام خمینی(ره) تبیین شود

امام جمعه میاندوآب نیز در این زمینه اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) از شخصیت والایی برخوردار بوده و باید در مورد شخصیت امام خمینی (ره) که کل دنیا از توصیف ایشان عاجز است، کتاب ها نوشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود:  در زمانه ای که کسی جرات تو گفتن به آمریکا نداشت، امام خمینی (ره) در مقابل آمریکای تا بن دندان مسلح ایستاد و گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با بیان اینکه نباید اندیشه های امام خمینی (ره) به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: همه ما و بلکه تمام مسلمانان دنیا مدیون امام خمینی (ره) هستیم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه ارکان حکومت در اندیشه امام خمینی (ره) برگرفته از قرآن کریم است، افزود:  معنویت و اتحاد از ارکان مهم حکومت در اندیشه امام خمینی(ره) هستند.

 یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین، مقابله با ابعاد مختلف تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) است

امام جمعه چهاربرج نیز به خبرنگار ما گفت: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین، مقابله با ابعاد مختلف تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) است، ضرورتی که به بیان امام خامنه‌ای آنچه در باب امام و انقلاب – که اینها به هم گره خورده‌اند و یاد امام و نام امام از نام انقلاب جدا نیست- گفته شده است، همه‌ی مسائل مربوط به امام و انقلاب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیّات و خصوصیّات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت به‌مرور وجود دارد و لذا ما باید حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفته شده است  تکرار کنیم تا مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان بگیریم.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه امام(ره) دارای ابعاد شخصیتی متعددی بودند که از کنار هم قرار گرفتن همه آن ابعاد تصویری از شخصیت ایشان شکل می‌گیرد، گفت: امام(ره) سیاستمدار، اندیشمند، فقیه، عارف، رهبر سیاسی، فیلسوف و… بودند و تنها با توجه هم‌زمان به همه این ابعاد وجودی ایشان است که تصویری دقیق از ایشان شکل می‌گیرد.

جلالی تصریح کرد: اثباتِ اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اتّکال به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده‌ی الهی، قرار داشتن در جبهه مخالف مستکبران و ضدّیت با استبداد، استعمار و استکبار، اعتقاد به اراده‌ و نیروی مردم، حمایت از محرومان و مستضعفان، اعتقاد به استقلال کشور و رد سلطه‌پذیری، قضاوت بر اساس معیار حال فعلی افراد، عقلانیت و معنویت توأمان، تأکید بر حفظ وحدت، اصرار بر سازندگی کشور و تحویل یک نمونه عملی از کشور و جامعه اسلامی به جهان از ابعاد مختلف شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) هستند.

وی با بیان اینکه جریان تحریف امام، عمدتاً در سه حوزه‌ی زیر شبهه‌سازی و تحریف‌گری دارند، تصریح کرد: جریان تحریف با هدف ایجاد انحراف در صراط مستقیم انقلاب و ملت ایران در زمینه‌هایی مثل عدول از استکبارستیزی، مذاکره با آمریکا،  زیرسؤال بردن فلسفه انقلاب اسلامی، از بین بردن امکان بهره‌مندی نظام از ذخایر معرفتی مکتب امام(ره)، عقده‌گشایی‌های و انتقام از امام و انقلاب، اتهام‌زنی به نظام مبنی بر فاصله گرفتن از مکتب امام(ره) و زیرسؤال بردن نظام اسلامی و سلوک سیاسی و مدیریتی رهبر معظم انقلاب، به دنبال تحریف شخصیت امام(ره)، اندیشه و بیانات امام(ره) و عملکرد و سلوک مدیریتی امام راحل(ره) هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ راه امام را باصلابت و پرقدرت ادامه می دهند

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تحولی که حضرت امام خمینی(ره) در دنیا ایجاد کردند، گفت: امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی، تمام ایدئولوژی های جهانی را تحت تاثیر و تغییر قرار دادند.

مهدی عیسی زاده با بیان اینکه امام خمینی(ره)، احیاگر دین و معنویت در دنیا بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) نه تنها احیاگر دین اسلام در دنیا بودند، بلکه احیاگر تمام ادیان و معنویت در دنیا نیز بودند و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) باعث شد که تمام ادیان که در کشورهای مختلف به فراموشی سپرده بودند احیا شوند.

وی گفت: زمانی که روشنفکران و دنیامداران شرق و غرب پایان دین مداری را شعار می دادند، حرکت و انقلاب امام خمینی(ره) دین اسلام را که هویت خود را از دست داده بود، احیا کرد که امروز در دنیا آن را شاهد هستیم.

عیسی زاده تصریح کرد: امروز  رهبر معظم انقلاب اسلامی، مانند خورشید درخشان در عالم ظلمت درخشش می کند و راه امام را باصلابت و پرقدرت ادامه می دهند و نمونه آن جهان شمول شدن گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی با فرماندهی شهید سلیمانی در جهان و وحدت امت اسلام است.

رهبر معظم انقلاب نسبت به تحریف امام(ره) هشدار داده اند و لذا باید در صحنه بوده با جهاد تبیین مانع از تحریف راه و شخصت امام راحل(ره) شویم و در این راستا آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام عزیزمان هم چنان به عنوان چراغ راه ما باشد تا با بصیرت و هوشمندی ملت ولایت مدار و شجاع ایران، روند حرکت امت اسلامی با پیشتازی ملت ایران در فتح سنگرهای کلیدی جهان تداوم یافته و تحت رهبری داهیانه ولی امر مسلمین جهان و مقام معظم رهبری به پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی منتهی می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.