اقتصاد و معیشت مردم در مقام شعار و آمار
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۶:۲۴
شناسه : 260565
12

 در حالی بر کاهش تورم تاکید شد که مردم قدرت خریدش را از دست داده و قبول آمارهای اشتغال زایی سخت بود در حالی که در مواردی شغل خود را از دست داده بودند. 

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام غلامرضا کبیری در یادداشتی به آمارهای اقتصادی و معیشت مردم پرداخته است که در زیر می خوانید:

رییس جمهور شدن آقای روحانی تا حدودی مرهون شعارهایی است که در آستانه انتخابات سال 92 داده شد، شعارهایی مانند اشتغال بدون وام و بی نیاز شدن مردم از یارانه و یا وعده اقتصادی صد روزه و ده ها مورد دیگری که آنقدر به گوش مردم خوانده شد، تا اعتماد مردمی که به دنبال بهتر شدن بیش از گذشته وضعیت معیشتی خویش بودند را به دست آورد.

اما چون وعده ها و شعارها محقق نشده بود، برای خارج شدن از فشارهای منتقدین موافق و مخالف و برای جلوگیری از ریزش رای خود، رو  به آمارهایی آورده شد که مردم نتوانستند با وضع خراب معیشتی خود تطبیق دهند.

در حالی بر کاهش تورم تاکید شد که مردم قدرت خرید را از دست داده و قبول آمارهای اشتغال زایی سخت بود در حالی که نه تنها برای بی کارها، شغلی دست و پا نشده بودند، بلکه با تعطیلی کارخانجات و رکود، در مواردی شغل خود را از دست داده بودند.

با برجام، از پاره شدن تحریم ها صحبت شد، در حالی که آمریکا روزی نبود که فشار تحریم ها را بارها و بارها روی آنتن نبرد.

اکنون در آستانه انتخابات 96؛ مردم از وضعیت اقتصادی گله مند هستند و از سوی دیگر طرفداران دولت نیز در دو راهی مانده اند؛ دو راهی “حفظ روحانی” و مقاومت و دفاع از عملکرد دولت و یا “عبور از روحانی” تا ضعف ها گریبانگیر آنها نشود، که آینده آن را به خوبی نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

 

 

 

“انتشار یادداشت‌ به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط زرین خبر نیست و زرین خبر صرفاً منعکس کننده نظرات نویسنده است.”

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.