اقتصاد مقاومتی، آن طور که باید عملی نشد/ با مدیریت متدین، کارآمد و انقلابی می توان مشکلات را حل کرد/ مردم سرمایه خود را صرف تولید و اشتغال کنند
۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
شناسه : 260409
9

امام جمعه میاندوآب گفت: نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی نشان می دهد که مسئولان نتوانسته اند آنطور که مورد خواست رهبری و مردم بود و آنطور که باید، اقتصاد مقاومتی را عملی کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نامگذاری امسال به نام ” سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” اظهار کرد: نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی نشان می دهد که مسئولان نتوانسته اند آنطور که مورد خواست رهبری و مردم بود و آنطور که باید، اقتصاد مقاومتی را عملی کنند.

وی افزود: وضعیت بیکاری و برخی مشکلات نشان می دهد که اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی، عمل نشد و البته مقام معظم رهبری از برخی پیشرفت ها اظهار رضایت کردند ولی با این وجود خواست مردم و رهبری بالاتر از این ها بود.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه کشور ما دارای ذخایر عظیم و منابع فراوانی است، گفت: باید با مدیریت متدین، کارآمد و انقلابی و با استفاده از منابع موجود، مشکلات را حل کرده و کارها را به پیش برد و با این نوع مدیریت است که می توان مشکلات را حل کرد.

حسن زاده با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و باید شب و روز در خدمت آنها باشیم، تصریح کرد: اگر کسی مسئولیت قبول کرد باید شبانه روز برای مردم تلاش و خدمت کند.

وی با تاکید بر توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم، اظهار کرد: ما منابع انسانی و ذخایر عظیمی داریم ولی متاسفانه مدیر نداریم که اینها را هماهنگ کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه همه مردم و مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی مسئول هستند، افزود: مردم و مسئولان در این زمینه وظایف جداگانه و مهمی دارند که باید برای تحقق آن تلاش کنند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه مردم و کسانی که جویای کار هستند، نباید دنبال میز و صندلی باشند، گفت: ظرفیت استخدامی دستگاه ها محدود است و از سوی دیگر همه نباید چشم به میز و صندلی دوخته باشند و باید برای ایجاد اشتغال و تولید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه مردم نباید سرمایه خود را در بانک ها بگذارند، تصریح کرد: مردم باید پول و سرمایه خود را صرف تولید و اشتتغال کرده و اشتغال زایی کنند و بدانند که اگر همگام با دولت، مردم نیز تلاش نکنند، مسئولان به تنهایی نمی توانند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مردم باید از قوانین آگاهی داشته باشند، افزود: دولت باید تسهیلات بانکی را در اختیار مردم قرار دهد و بر آن نظارت کافی داشته باشند تا مردم آن را صرف تولید و اشتغال کنند.

حسن زاده با اشاره به اینکه بنده به نوبه خود خرید کالای خارجی را بعد از فرمایش مقام معظم رهبری، حرام کرده ام، اظهارکرد: مردم و مسئولان نیز باید از خرید کالای خارجی که مشابه آن نیز در داخل کشور تولید می شود، خودداری کنند و بدانند که اگر تنها یک سال از خرید کالای خارجی خودداری کرده و به تولید داخل توجه داشته باشند، بسیاری از مشکلات حل شده و وضعیت تولید و اشتغال ما بهبود می یابد.

وی هم چنین با تاکید بر اینکه باید قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم، تصریح کرد: نعمت ولایت فقیه است که ما در دریایی از آتش و خون، در امنیت نگه داشته است و اگر نعمت ولایت نداشتیم اکنون وضعیت ما بدتر از کشورهای منطقه بود و کسانی که خود را به خواب غفلت زده اند، بدانند که هر کس در وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر چکمه های دشمن بیدار می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.