افزایش ۱۵۱ درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق در آذربایجان‌غربی
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
شناسه : 290903
9
سردار خرم‌نیا مطرح کرد؛

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: میزان کشفیات اموال قاچاق در استان بیش از ۹۶۸ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۱ درصد افزایش دارد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز، سردار مسعود خرم‌نیا صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی استان با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا با تشریح برنامه‌های این ایام، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی از ۲۷ مهر ماه آغاز وبه مدت یک هفته در سطح آذربایجان‌غربی ادامه دارد.

وی افزود: شعار هفته ناجا در سال جاری «با هم برای امنیت وسلامت» است که امیدواریم با ایجاد بسترهای محکم برای امنیت و سلامت در استان در هماهنگی، هم‌‌آوایی و همکاری مشهود و کم نظیر، ظرفیت‌های لازم و کارآمد برای تامین امنیت ملی و انضباط اجتماعی و حاکمیت قانون در جامعه را فراهم و تحکیم ببخشیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد ۶ ماهه سال جاری انتظامی استان اشاره و عنوان کرد: در این مدت در بحث سرقت کاهش خوبی داشته‌ایم و تاکنون در این زمینه ۸۰ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

وی به کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهری و ۳۴ درصدی تصادفات فوتی برون شهری  اشاره کرد و گفت: در حوزه مواد مخدر نیز در ۶ ماهه اول ۴۵ فقره باند مواد مخدر منهدم شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سردار خرم‌نیا ابراز داشت: در نیمه نخست سالجاری، ۲ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۸۲۵ گرم انواع مواد مخدر و نیز ۱۸۱ هزار و ۱۸۹ عدد قرص روان‌گردان کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، تعداد یک هزار و ۳۷۹ طرح اجرایی و عملیاتی شامل طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و… با اقتدار کامل و با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر در سطح آذربایجان‌غربی اجرا شده که ۱۶۲۴ نفر توزیع کننده خرد و ۴۹۰۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر و جمع‌آوری شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه ما در استان اجازه عرض اندام به مخلان نظم و امنیت نخواهیم داد، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۵۴ نفر از اراذل و اوباش که باعث سلب آسایش شهروندان شده بودند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اظهار داشت: ازابتدای سال جاری تعداد ۱۴۶ قبضه سلاح جنگی و ۴۲۶ قبضه سلاح شکاری در سطح استان کشف و نسبت به مدت مشابه ۵ درصد افزایش کشف را شاهد هستیم.

سردار خرم‌نیا خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول سال‌جاری در دستگیری قاتلین به توفیقات خوبی دست یافته است به طوری که در حوزه دستگیری نسبت به مدت مشابه ۲ درصد رشد دستگیری را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، با تعامل هدفمند با نهادها و تشکل‌های برون سازمانی و نیز ارتباط مستمر با دانشگاه علوم پزشکی استان، در راستای پیشگیری از شیوع کرونا محدودیت‌های ویژه ترافیکی دربخش جاده ای و تمهیدات ترافیکی درون شهری و همچنین طرح‌های انتظامی در نقاط پرتردد سطح آذربایجان‌غربی اجرا شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، از ضد عفونی کردن روزانه تمامی کلانتری‌ها، پلیس‌های تخصصی و مراکز انتظامی خبر داد و گفت: مردم هیچ‌گونه نگرانی در هنگام ورود به این مراکز نداشته باشند اما لازم است که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از ترددهای غیرضروری به این مراکز خودداری کنند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری، در اجرای طرح کنترل و رصد بازار و برخورد با جرایم اقتصادی ۳۳ فقره پرونده احتکار به ارزش بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال که در انبارهای غیر‌مصوب نگهداری شده، کشف و در این خصوص تعداد ۳۰ نفر متهم شناسایی و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سردار خرم‌نیا عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال‌جاری ۳۳۳ هزار و ۵۶۱ لیتر مواد سوختی در سطح آذربایجان‌غربی کشف شده و درحوزه جرایم مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۴۵۴ عملیات منجر به کشف داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه افزایش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ابراز داشت: ارزش ریالی اموال مکشوفه قاچاق در نیمه نخست نیز ۹۶۸ میلیارد و ۱۶۶ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۶۶۴ ریال است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.