افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در آذربایجان غربی با شیوع کرونا
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۴۲
شناسه : 293016
9

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با شیوع بیماری کووید۱۹ مصرف آب در آذربایجان غربی به طور میانگین ۱۲ درصد افزایش یافته که این امر در منشا‌های آبی استان تاثیر زیادی گذاشته است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی امروز در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با بیان اینکه ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند، گفت: هم اکنون در حدود ۶۶ درصد جمعیت استان از شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره مند هستند.

علیرضا رضوی افزود: هم‌اکنون ۹۸ درصد از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه از این میزان ۹۰ درصد تحت پوشش آب و فاضلاب استان قرار دارند، اظهار کرد: باقیمانده نیز توسط دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها مدیریت می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی به وضعیت شهرستان میاندوآب در زمینه آبفا اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون ۶۱ درصد جمعیت شهری میاندوآب‌ از شبکه جمع‌آوری فاضلاب برخوردار هستند که این میزان ۱۱ درصد از میانگین کشوری بیشتر و از میانگین استانی پنج درصد پایین است.

رضوی در ادامه با اشاره به وضعیت آب آشامیدنی در روستاهای میاندوآب، افزود: در این شهرستان پروژه‌ای در قالب مجمتع ۸۱ روستایی “محرم” از محل صندوق توسعه ملی تعریف شده که با تخصیص اعتبار و پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس از سازمان برنامه و بودجه اگر اعتبارات لازم اختصاص یابد خط دوم آبرسانی ۵۰۰ میلی متر که در این طرح پیش‌بینی شده اجرا شده و  با اجرای این طرح مشکل کمبود آب در زمان پیک مصرف که از تیر تا شهریور ماه رخ می‌دهد در روستاهای میاندوآب‌ برطرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مشکل لب شوری در روستاها و مناطق حاشیه دریاچه ارومیه، گفت: در حاشیه دریاچه ارومیه حدود ۱۰۵ روستا متاثر از پیشروی آب شور هستند که با برخی اقدامات  به دنبال حل مشکل هستیم.

رضوی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب در جامعه، افزود: با شیوع بیماری کووید۱۹ مصرف آب در آذربایجان غربی به طور میانگین ۱۲ درصد افزایش یافته که این امر در منشا‌های آبی استان تاثیر زیادی گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: از مردم انتظار در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند تا با کمبود و یا تنش آب مواجه نشویم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.