افزایش دوبرابری سطح زیر کشت کلزا در میاندوآب
۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 311166
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: باتوجه‌به توزیع میزان دو تن بذر کلزا در بین کشاورزان منطقه، پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال زراعی گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر در حاشیه بازدید از مزارع در حال کشت کلزا در میاندوآب، اظهار کرد: تاکنون با ۱۲۷ نفر از زارعین در شهرستان میاندوآب در سطح بالغ بر ۶۰۰ هکتار قرارداد کشت کلزا منعقد شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه تاکنون ۹۵ هکتار محصول کلزا در این شهرستان کشت شده است، افزود: باتوجه‌به توزیع میزان دو تن بذر کلزا در بین کشاورزان منطقه، پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال زراعی گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا از ۱۵ شهریورماه در این شهرستان میاندوآب شروع شده و تا ۵ مهرماه ادامه دارد، گفت: سال گذشته ۲۳۰ هکتار از اراضی زراعی در میاندوآب با تولید ۸۵۷ تن به محصول کلزا اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود امسال سطح زیر کشت این محصول بیش از دوبرابر افزایش یابد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: باتوجه‌به راهبُردی بودن محصول کلزا در راستای کاهش وابستگی به واردات روغن، توسعه و ترویج کشت این محصول راهبردی در اولویت قرار دارد.

مقدم با بیان اینکه کلزا باعث بهبود بافت و ساختمان خاک و در نتیجه افزایش عملکرد محصول بعد از آن نیز می‌شود، تصریح کرد: هم چنین کلزا کاران از حمایت‌های تسهیلاتی، کودهای ریزمغذی، امکان خرید تضمینی محصول تولیدی، نظارت مستمر بر مزارع و آموزش در زمینه کاشت، تغذیه اصولی، کنترل آفات و بیماری‌ها و برداشت محصول برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.