افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف آب رویکرد بخش کشاورزی
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰:۰۲
شناسه : 314541
4
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب عنوان کرد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی یکی از موضوعاتی بوده که همواره پیگیر آن بوده‌ایم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، رضا مقدم در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی میاندوآب، چهاربرج و باروق که با حضور نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با ارائه گزارشی از وضعیت بخش کشاورزی میاندوآب، اظهار کرد: افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی یکی از موضوعاتی بوده که همواره در مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب آن را پیگیری کرده‌ایم.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا نیز توسعه و ترویج اصلاح الگوی کشت، تغییر آرایش کشت و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری را پیگیری کرده و کارشناسان جهاد کشاورزی در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وی گفت: با اقدامات انجام‌گرفته، مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات آب بر مانند چغندرقند و گوجه‌فرنگی در حد قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.

مقدم با تأکید بر ضرورت پایداری تولیدات بخش کشاورزی، تصریح کرد: در سال زراعی گذشته شاهد افزایش ۸۳ درصدی خرید تضمینی محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان نسبت به سنوات گذشته بوده‌ایم.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: خرید ۸۵ هزار و ۶۹۷ تن محصول گندم تولیدی زارعین در این شهرستان توسط مراکز خرید تضمینی این محصول در سایه سیاست‌گذاری‌های مناسب دولت سیزدهم در بخش کشاورزی، تعامل مناسب ارگان‌های ذی‌ربط در خرید گندم و تلاش شبانه‌روزی کشاورزان و کارشناسان بخش کشاورزی به‌دست‌آمده است.

زمینه برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی در میاندوآب فراهم است

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی، گفت: دشت حاصلخیز میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان بوده و در این منطقه زمینه برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی فراهم است.

مهدی عیسی زاده بر ضرورت تأمین اعتبار لازم برای اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شبکه آبرسانی به اراضی کشاورزی اشاره و اظهار کرد: احداث کانال‌های آبیاری مدرن، پوشش بتنی انهار سنتی، انتقال آب با لوله و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری داخل مزارع، انجام اقدامات لازم در راستای کاهش آب‌بهای مصارف کشاورزی، راه‌اندازی سایت گلخانه‌ای و بندر خشک، برنامه‌ریزی اصولی در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی، صادرات و بازاریابی برای تولیدات کشاورزی، محرومیت‌زدایی از روستاها و جلوگیری از مهاجرت مردم به مناطق شهری و رونق اقتصادی بخش کشاورزی ضروری است.

وی هم چنین از پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به بخش کشاورزی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

هم چنین در این جلسه مدیران جهاد کشاورزی چهاربرج و باروق نیز گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته و مسائل و مشکلات مربوط به بخش کشاورزی چهاربرج و باروق را ارائه کردند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.