افراد بالای ۶۰ سال دارای بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا/ اجرای خدمات غیرحضوری برای سالخوردگان در دستور کار است
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
شناسه : 289458
5

آقازاده، با اشاره به اینکه بیش از ۸۲ درصد فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌غربی را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، گفت: برای جلوگیری از بروز خطر برای این قشر، ارائه خدمات غیرحضوری در دستگاه‌های مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جواد آقازاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران،  اظهار داشت: جمعیت بالای ۶۰ سال در صورت درگیری با بیماری کرونا، بیشترین آسیب را می‌بینند که به همین خاطر نیازمند حمایت بیشتر هستند.

وی افزود: طبق آمار بیش از ۸۲ درصد فوت شدگان بر اثر کرونا در استان آذربایجان غربی، بالای ۶۰ سال سن داشتند که رقم بسیار زیادی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، با اشاره به وجود بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در این استان، عنوان کرد: از این میزان بیش از ۳۰۰ هزار نفر شامل نزدیک به ۹ درصد را افراد سالمند بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند که حمایت از آنان باید با جدیت بیشتری ادامه یابد.

وی، ادامه داد: همچنین نزدیک به ۴۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان را این قشر جمعیتی تشکیل می دهند که نشان دهنده اثرپذیری زیاد آنها از شیوع بیماری کروناست.

آقازاده، بیان داشت: در این راستا، ارائه خدمات غیرحضوری به افراد بالای ۶۰ سال طرح ریزی شده که امیدواریم با همراهی همه نهادها اجرایی شود.

وی، از استفاده بیش از ۶۵ درصد مردم استان از ماسک خبر داد و اضافه کرد: این رقم در صورت افزایش ۲۰ درصدی می‌تواند موجب مدیریت انتقال ویروس شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: نقطه قوت استان در مدیریت کرونا کنترل مناطق حاشیه ای و کم برخورار شهرها با کمک اهالی این مناطق بود که در سطح کشور بی‌نظیر شد.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت خوب خدمت رسانی به بیماران با توجه به پرنشدن تخت های بیمارستانی پیش بینی شده در استان، گفت: پیش بینی ما در ایام اوج بیماری، یک‌هزار و ۳۰۰ بستری بود که مقدماتش فراهم  شد ولی خوشبختانه از ۷۵۰ نفر بالاتر نرفت.

آقازاده، ابراز داشت: بیشترین بستری در بخش های آی سی یو بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی نیز ۱۷۵ نفر و حدود نیمی از پیش بینی ها  بود که این آمار نیز رضایت‌بخش است.

وی، افزود: امیدواریم با رعایت خودمراقبتی توسط مردم و بازنگشتن شهروندان به حالت عادی انگاری و بی اعتنایی به بیماری، این روند نیز کاهش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد بستری ها در مراکز درمانی آذربایجان غربی به علت شیوع بیماری کرونا، حدود ۵۵۰ نفر بوده که کاهشی قابل توجه نسبت به روزهای اوج دارد.

وی، اظهار داشت: برای ادامه روند نزولی آن نیازمند مشارکت بیشتر مردم در خودمراقبتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و برگزاری مراسم عروسی و ترحیم هستیم.

آقازاده، با قدردانی از رسانه‌ها به خاطر ایجاد حساسیت عمومی در جامعه بیان کرد: اقدامات رسانه ای در کنترل شیوع بیماری نقش بسزایی دارد که این روند باید تا پایان همه گیری با قدرت بیشتر ادامه یابد.

*اروم نیوز

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.