افتتاح و کلنگ زنی ۴ طرح بهداشتی، عمرانی و خدماتی در میاندوآب
۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۳۴
شناسه : 283172
3

به مناسبت هفته دولت سه طرح بهداشتی، عمرانی و خدماتی با حضور فرماندار و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در میاندوآب به بهره‌برداری و عملیات احداث۴۰ واحد مسکن مددجویی بهزیستی نیز آغاز شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، طرح‌های افتتاح شده شامل ۲ باب خانه بهداشت روستایی، یک باب بیمارستان دامپزشکی، یک واحد مسکن مددجویی کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) میاندوآب بود و هم چنین کلنگ احداث۴۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی میاندوآب به زمین زده شد.

نخستین طرح های افتتاح شده امروز، خانه‌های بهداشت روستاهای “دوه‌چی” و “ساتلمیش‌توپخانه” بخش مرکزی میاندوآب بودند که با حضور مسئولان به بهره برداری رسیدند.

رییس مرکز بهداشت میاندوآب در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها در زیربنایی به مساحت 115 مترمربع ساخته شده است و یکهزار و ۱۰۰ نفر از مردم این روستاها و منطقه از خدمات درمانی، پزشکی و بهداشتی آنها بهره‌مند خواهند شد.

طهماسب غفاری با بیان اینکه این خانه‌ها دارای اتاق پزشک، سالن انتظار، اتاق مربی و اتاق بهورز هستند، افزود: برای ساخت هر کدام از این خانه‌های بهداشت با احتساب تجهیز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی هم چنین با اشاره به اینکه برای ساخت خانه بهداشت روستای “دوه‌چی” ۲ نفر خیر از اهالی روستا زمین آن را اهدا کرده اند، گفت: پیش از این اهالی این روستا برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی به روستای “علی‌بیگلو” مراجعه می کردند که از این پس در محل سکونت خود از این خدمات برخوردار می‌شوند‌.

دیگر طرح افتتاحی امروز، بیمارستان دامپزشکی در روستای فیروز‌آباد بود.

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب با بیان اینکه این هفتمین بیمارستان دامپزشکی در این شهرستان است که با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری میاندوآب آغاز بکار کرد، افزود: این طرح دارای ۶۰۰ مترمربع مساحت و ۲۵۰ مترمربع زیربنا دارد.

مهدی فتاحی افزود: برای راه‌اندازی این بیمارستان چهار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده و چهار میلیارد ریال نیز آورده شخصی است.

وی اظهار کرد: این بیمارستان دارای داروخانه، اتاق معاینه دام، آزمایشگاه د بخش جراحی است و با بهره‌برداری از آن برای پنج نفر شامل چهار نفر دامپزشک و یک نفر در رشته علوم‌ آزمایشگاهی زمینه اشتغال فراهم شد.

هم چنین امروز با حضور مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌غربی، مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث 40 واحد مسکن مددجویی بهزیستی به صورت نمادین در روستای اسلام تپه برگزار شد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان میاندوآب در تین زمینه گفت: در مجموع برای ساخت این واحدها 24 میلیارد ريال اعتبار پیش‌بینی شده که 16 میلیارد ريال آن تسهیلات بانکی و مابقی از محل مساعدت‌های بهزیستی تامین می‌شود و با همکاری بسیج‌سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

علی کریمی افزود: هم اکنون ۱۵ واحد مسکن برای خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی این شهرستان در حال است که هر کدام دارای ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در ایام مبارک دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.