افتتاح طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با دستور رئیس جمهور
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
شناسه : 292402
5

طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی ارس غربی و چند پروژه برق رسانی در قالب پویش”الف- ب- ایران” به صورت ویدئو کنفرانس و به دستور رییس جمهور افتتاح شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از فارس، طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

سدکانی سیب با ظرفیت ۲۲۰ میلیون مترمکعب، دارای کانال انحرافی و بند انحرافی بادین آباد با آورد سالانه ۸۰ میلیون مترمکعب است که در مجموع زمینه انتقال آب به سمت دریاچه ارومیه را به میزان ۵۶۰ مترمکعب در سال برای دریاچه ارومیه محیا می کند.

تونل انتقالی از این سد به طرف دریاچه ارومیه حفاری شده و فقط ۱٫۵ متر از تونل باقی مانده است که این تونل نقش موثری در تامین آب پایدار و مور دریاچه دارد.

برای اتمام این سد  ۵۰۰ میلیارد ریال و برای اتمام بند انحرافی و کانال ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

این پروژه زمینه پیشگیری از سیلاب بزرگ، تنظیم متناسب و منظم آب برای کشاوری منطقه، تامین حق آبه دریاچه ارومیه را فراهم می کند.

افتتاح شبکه اصلی آبیاری و زهکشی ارس غربی ( کرم آباد پلدشت) به وسعت ۸۴۰۰ هکتار با هدف توسعه کشاورزی با ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار و برق رسانی به ۸ روستا با ۳.۳۴۸ میلیارد تومان اعتبار نیز امروز در قالب پویش “الف-ب- ایران” به بهره برداری رسید.

تاکنون ۶ میلیارد و ۱۳۳ میلیون متر مکعب برای تامین حق آبه دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

انتهای پیام/خ

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.