اعزام زائران اربعین ‌از مرز تمرچین آغاز شد
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
شناسه : 302429
10
استاندار آذربایجان غربی: استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر، از صبح امروز به صورت رسمی آغاز شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز «تمرچین» پیرانشهر امسال برای نخستین بار است که به عنوان یکی از گذرگاه‌های رسمی زائران اربعین اعلام شده است. این مرز از امروز برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی شده است.

وی افزود: امسال برای اولین بار براساس تصمیم ستاد اربعین مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر برای عبور زائران بازگشایی شده و مهم‌ترین موضوع بحث امنیت زائرین است که با رایزنی‌هایی که با دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان انجام گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: برای رفاه حال زواری که با خودرو شخصی قصد ورود به این شهرستان را دارند در ابتدای شهر (کارخانه قند) پارکینگی به وسعت ۲۵ هکتار به ظرفیت ۱۱ هزار دستگاه خودرو ایجاد شده که زائران می‌توانند خودروهای خود را در این پارکینگ قرار داده و سپس از طریق خودروهایی که پیش بینی شده است پس از طی ۱۶ کیلومتری به یادمان شهدای پیرانشهر و از آنجا به مرز تمرچین انتقال پیدا کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستادهای مردمی و نیز موکب‌های خدمات رسانی در مسیرهای منتهی به مرز تمرچین، گفت: تمامی امکانات لازم از جمله آب، برق، اینترنت، مخابرات حمام و سرویس‌های بهداشتی سیار نیز در این موکب‌ها ایجاد شده است.

معتمدیان، زمان خروج زائران از مرز را همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۸ عصر اعلام و تاکید کرد: برای تسهیل در ورود و خروج زائران از مرز نیز تعداد گیت‌ها از ۸ عدد به ۳۸ عدد افزایش یافته و زمان تشریفات مرزی سعی شده تا به حداقل برسد.

وی بیان کرد: فضای شهرستان پیرانشهر نیز که امسال برای نخستین بار پذیرای زائران اربعین است، بسیار خوب بوده و مردم این منطقه با هماهنگی‌های لازم با زدن موکب و فراهم ساختن امکانات مورد نیاز، خود را آماده پذیرایی شایسته از این زوار کرده‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی، گفت: علاوه بر تدابیر امنیتی اتخاذ شده حاصل از رایزنی با دولت مرکزی و کردستان عراق، بیش از ۲۰ موکب نیز در مسیر پیرانشهر به تمرچین و تمرچین به بغداد خدمات مختلف بهداشتی، درمانی و رفاهی را بصورت شبانه روز به زائران ارائه خواهند داد.

وی ابراز داشت: مسافرانی که عازم کربلا هستند می‌توانند از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر از مرز تمرچین عبور کنند اما مرز برای زائران در مسیر بازگشت و ورود به ایران به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود.

انتهای پیام/اروم نیوز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.