اعتکاف، فرصتی برای خودسازی و تقویت رابطه جوانان با دین است
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۴:۴۹
شناسه : 260646
12

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب گفت: اعتکاف از مهم ترین عوامل تربیت نسل جوان است و اگر بخواهیم نسل جوان را تربیت دینی کنیم یکی از عوامل کمک کننده در این راه فریضه معنوی اعتکاف است.

پ
پ

حجت الاسلام  علی اعتمادی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به آغاز مراسم معنوی اعتکاف در 9 مسجد در این شهرستان، گفت: اعتکاف از مهم ترین عوامل تربیت نسل جوان است و اگر بخواهیم نسل جوان را تربیت دینی کنیم یکی از عوامل کمک کننده در این راه فریضه معنوی اعتکاف است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب افزود: امروز دشمنان سعی در دین گریزی مردم دارند و اعتکاف فرصت مناسبی برای تقویت رابطه جوانان با دین است.

وی با بیان اینکه باید جوانان را با مفاهیم و معارف دین و قرآن آشنا سازیم، گفت: طرح “با قرآن در زلال اعتکاف” در مراسم معنوی اعتکاف، با هدف شناساندن معارف قرآن و آشنایی معتکفان با مفاهیم و معارف قرآنی برگزار می شود.

اعتمادی با بیان اینکه خطبه همام(متقین) و سوره های انسان و حجرات امسال در راستای این طرح مورد مطالعه قرار می گیرند، تصریح کرد: در پایان مراسم اعتکاف، مسابقه ای بین معتکفین برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب به سایر برنامه های ایام اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های مناجات، قرائت دعاهای وارده در ماه رجب، زیارتنامه، ختم قرآن کریم، سخنرانی، مدیحه سرایی ، مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع)، مراسم عزاداری حضرت زینب کبری(س)،جلسات پرسش و پاسخ، تشکیل حلقه های معرفتی  و بیان احکام از جمله برنامه های فرهنگی اجرایی در مراسم اعتکاف امسال هستند.

وی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف در شهر میاندوآب در مساجد جامع  و حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود، تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف از 13 تا 15 ماه رجب برگزار می شود و امسال بیش از یک هزار نفر در 9 مسجد شهری و روستایی در شهرستان میاندوآب معتکف شدند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.