اعتبار لازم نرسد, پل تاتائو میاندوآب تخریب می شود
۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
شناسه : 263219
4

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: اگر امسال اعتبار لازم برای مرمت و بهسازی پل میرزارسول(تاتائو) میاندوآب تامین نشود، شاهد تخریب آن خواهیم بود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلیل جباری، امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان میاندوآب با تاکید بر تخصیص بودجه لازم برای مرمت و بهسازی پل تاریخی میرزارسول(تاتائو) میاندوآب، اظهار کرد: اگر امسال اعتبار لازم برای مرمت و بهسازی پل میرزارسول(تاتائو) میاندوآب تامین نشود، شاهد تخریب آن خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: سال گذشته 150 میلیون تومان تصویب شده بود که 50 میلیون تومان آن تخصیص یافت و آن هم صرف بسترسازی و تحکیم بستر آن شد.

وی با اشاره به اینکه دو سال گذشته بارندگی و طغیان رودخانه سیمینه رود، ارتفاع آب را بر روی پل بالا برده است، گفت: با توجه به این وضعیت، درخواست افزایش اعتبار را داریم.

جباری با بیان اینکه پل تاریخی میرزا رسول، از نمادها و ابنیه های اصلی و تاریخی میاندوآب است، تصریح کرد: اگر فصل کار را ازدست بدهیم، کاری دیگر از پیش نخواهیم برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به پیشنهاد بودجه 200 میلیون تومانی برای این پل، اظهار کرد: قطعا مسئولان شهرستانی نیز باید در این مورد حساس باشند چرا که اگر فرصت را از دست بدهیم، این بنای تاریخی از بین می رود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.