اعتبارات اخذ شده ماحصل پیگیری ها و سفر وزرا بوده/ از هیچ تلاشی دریغ نکردم
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
شناسه : 318628
1
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی: نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی گفت: در ایام انتخابات می‌گفتند ماحصل این سفرها چیست؟ که پاسخ آنها این است که این اقدامات انجام‌گرفته و اعتبارات اخذ شده نتیجه این سفرها بوده است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، مهدی عیسی زاده امروز در جمع مردم میاندوآب در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان با ارائه گزارشی از عملکرد چهارساله خود در طی دوره نمایندگی، اظهار کرد: در این مدت در حوزه دانشگاهی قدم‌های بزرگی برداشته شده که از آن جمله می‌توان به ایجاد دانشگاه شهید باکری با سه دانشکده سه دانشکده فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم‌انسانی اشاره کرد.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی افزود: چارت و تعداد نیروی انسانی دانشکده‌های دانشگاه شهید باکری مشخص شده و در حال بررسی است که امیدوارم در ادامه نیز پیگیری شود.

وی به اخذ مجوز برای جذب دانشجوی خواهر در دانشگاه فرهنگیان میاندوآب در کنار دانشجویان برادر اشاره کرد و گفت: در این مدت دانشکده فنی و هنرستان کشاورزی را نیز در محل ایستگاه کشاورزی پیگیری کردیم که هم به لحاظ اشتغال و هم به لحاظ مهارت‌آموزی برای منطقه مفید است؛ ولی به دلیل برخی مشکلات هنوز مانده که باید پیگیری ادامه یابد.

عیسی زاده با بیان اینکه میاندوآب حدود ۹۰ هزار هکتار زمین کشاورزی داشته و قطب کشاورزی است، تصریح کرد: ایجاد هنرستان کشاورزی یکی از کارهای ضروری است که در این زمینه با هماهنگی آموزش‌وپرورش اقداماتی را انجام دادیم.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون دیگر در این حوزه انتخابیه مدرسه کانکسی وجود ندارد، اظهار کرد: در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم و وزیر آموزش‌وپرورش وقت را به میاندوآب آوردیم که تعهداتی برای دو سال پیش رو در خصوص احداث مدارس پیش‌بینی شد.

وی به ارتقا شاخص‌های بهداشتی، درمانی و سلامت در میاندوآب در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان در مجموع بیش از ۷۰۰ تخت بیمارستانی در این حوزه و شهرستان میاندوآب در سفر وزیر پیش‌بینی شد تا منجر به ایجاد دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب نیز شد.

عیسی زاده با بیان اینکه دانشکده پرستاری میاندوآب حذف شده بود، افزود: ما نه‌تنها دانشکده پرستاری را احیا کردیم، بلکه با اقدامات و پیگیری‌ها این دانشکده به دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب نیز ارتقا یافت.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی به تأمین اعتبار و پیگیری پروژه بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی جایگزین عباسی اشاره و اظهار کرد: در کنار آن افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) به ۲۵۰ تختخوابی و احداث بیمارستان‌های ۶۴ تختخوابی در باروق و چهاربرج را نیز پیگیری کرده‌ایم که اقدامات خوبی نیز انجام‌گرفته است.

وی با اشاره به استقرار دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی پیشرفته در میاندوآب با پیگیری‌های انجام‌گرفته، افزود: همچنین درمانگاه تأمین اجتماعی نیز به دی کلینیک با تمام امکانات و تجهیزات، ارتقا درجه بهزیستی، اورژانس و تأمین اجتماعی و نیز استقرار انبارهای مرکزی هلال‌احمر منطقه در میاندوآب از دیگر اقدامات انجام‌گرفته بوده است.

عیسی زاده با بیان اینکه چهار سال پیش آب شرب یکی از مهم‌ترین مشکلات در منطقه بود، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام‌گرفته و پروژه‌هایی که در این زمینه تعریف شده؛ امیدوارم تا خردادماه این مشکل برای همیشه حل شود و مردم از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت پروژه‌های حوزه فاضلاب شهری در این مدت نیز خبر داد و گفت: تأمین آب بخش کشاورزی از طریق کانال یا آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای نیز با پشتیبانی مشخص شده که مسئولان شهرستانی در این زمینه باید پیگیری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه اصلاح شبکه برق نیز اعتبارات خوبی مصوب و در بخش‌های مختلف به‌کارگیری شده، اظهار کرد: امتیاز دو نیروگاه خورشیدی و گازی برای منطقه نیز گرفته شده است.

عیسی زاده با اشاره به اینکه روزی که به‌عنوان نماینده مردم انتخاب شدم؛ پسماند یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بود که هر روز شهرداری پسماند را به یک منطقه انتقال می‌داد، تصریح کرد: در کمتر از شش ماه این معضل را برای همیشه حل و در کنار آن تجهیزات دیگری نیز برای شهرداری تأمین کردیم تا به مردم خدمات‌رسانی کند.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول چهار سال نمایندگی مجلس؛ هر هفته یا ماه وزیر یا معاون وزیر به منطقه سفر کرده‌اند؛ افزود: در ایام انتخابات می‌گفتند ماحصل این سفرها چیست؟ که پاسخ آنها این است که این اقدامات انجام‌گرفته و اعتبارات اخذ شده نتیجه این سفرها بوده است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای به سفر رئیس‌جمهور به میاندوآب نیز کنایه می‌زدند، تصریح کرد: در سفر خارج از برنامه رئیس‌جمهور به میاندوآب بسیار زحمت کشیدیم که نتیجه نیز این شد که از ۲۸ مصوبه سفر رئیس‌جمهور؛ ۶ مورد با اعتبارات مشخص اختصاص به میاندوآب داشت.

عیسی زاده با بیان اینکه موضوع فرودگاه میاندوآب نیز به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است، اظهار کرد: زمانی که بنده نماینده شدم، در استان مدیری از میاندوآب نداشتیم؛ ولی امروز در استان مدیرانی از میاندوآب فعال شده‌اند که در زمینه پیشنهاد و یا پیگیری آنها نقش داشته‌ایم.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی افزود: استقرار ادارات استاندارد، دخانیات و بانک خون در میاندوآب، ایجاد گمرک، ایجاد رادیو میاندوآب که اعتبارات آن کاملاً مشخص شده از دیگر اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه موضوع ایجاد منطقه آزاد یا بندر خشک که مطرح کرده و اقداماتی نیز انجام شده و در ادامه نیز باید پیگیری شود، تصریح کرد: احداث سرم‌سازی در میاندوآب و گاوداری مولد سه هزار رأسی نیز با شستا صورت‌جلسه شده است.

عیسی زاده با بیان اینکه مسائل سیاسی در شهرستان میاندوآب اجازه نمی‌دهد برخی کارها پیش رود، اظهار کرد: ایجاد شهرک کشاورزی که زمین آن مشخص شده از آن جمله است و در کنار آن ایجاد منطقه کشت و صنعت یک هزارهکتاری در میاندوآب بود که این موضوع نیز تا امروز عملی نشده است که می‌تواند تحولی در اشتغال‌زایی در منطقه ایجاد کند.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش پوشش اینترنتی و فیبر نوری در منطقه، ایجاد چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی که بر اساس برنامه‌ریزی پیش می‌روند از دیگر اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه آمایش سرزمینی زیربنای تمام اقدامات توسعه‌ای بوده است، گفت: در خصوص آمایش سرزمینی با تلاش دوساله، میاندوآب را به‌عنوان مرکزیت تعریف و تدوین کردیم و تمام توسعه عمرانی، اقتصادی، آبادانی و سیاسی و حمل‌ونقل در این راستا بوده و لذا باید از آمایش سرزمینی مراقبت و این آمایش سرزمینی حفظ شود.

عیسی زاده در ادامه با تقدیر از حضور مردم در صحنه‌های مختلف، افزود: مردم با حضور در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس و با حضور در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمن زده و به فرمان مقام معظم رهبری و خون شهدا لبیک گفتند.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: من ۴۵ سال به‌عنوان سرباز نظام اسلامی بوده و هستم و ۳۱ سال از این خدمت من در مناطق عملیاتی و جنگی بوده که در میدان حاضر شده‌ام و لذا خداوند را سپاسگزارم که به من توفیق داد تا در خدمت چنین مردانی باشم که تعدادی جام شهادت نوشیدند که ۸۵۰ شهید میاندوآب از آن جمله هستند.

وی گفت: در دوران نمایندگی مجلس نیز که خادم مردم قدرشناس، مهربان، ولایت‌مدار و انقلابی میاندوآب بودم؛ از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و در این راستا مسئولان نیز با من هم‌قدم و همراه بوده‌اند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.