اطلاعات سپاه در جنگ‌های نامنظم نقش مؤثری داشت
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
شناسه : 315581
5
فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: نقش بسیار مؤثر نیروهای اطلاعات سپاه در جنگ‌های نامنظم و در مناطقی همانند شمال‌غرب، کردستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه مثال‌زدنی است.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، با اشاره به اینکه نهم بهمن‌ماه به نام روز اطلاعات سپاه نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: پیروزی در دفاع مقدس هشت‌ساله، حاصل تلاش دلیرمردان و رزمندگان دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف تخصصی و عملیاتی بود که برآیند آن منتج به پیروزی‌های چشمگیر و بی‌نظیری شد.

وی تصریح کرد: مهندسی رزمی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهم و سرنوشت‌سازی در موفقیت عملیات‌ها داشت؛ لذا با توجه به تجارب و آموزش‌های کم رزمندگان نیاز به راهبری هوشمندانه آنان، بسیار احساس می‌شد که در این میان نیروهای اطلاعاتی سپاه در انجام صحیح مأموریت‌ها سهم بسزایی در پیروز مجاهدان اسلام در رسیدن به اهداف داشتند.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه اینکه عشق به شهادت و مهندسی عملیات در وجود نیروهای اطلاعاتی سپاه نهادینه شده بود؛ بنابراین مناطق که برای عملیات بهتر بود به فرماندهان جهت اتخاذ تصمیم درست پیشنهاد می‌دادند که این اقدامات را می‌توان یکی از هنرهای نیروهای اطلاعاتی نام برد.

وی تصریح کرد: نقش بسیار مؤثر نیروهای اطلاعات سپاه در جنگ‌های نامنظم و در مناطقی همانند شمال غرب، کردستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه مثال‌زدنی است.

رجبی تصریح کرد: این افراد با نصرالعین قراردادن فرامین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در تکریم مردم مسلمان بومی نسبت به شناسایی تشکیلات و هواداران، سمپادها و عناصر ضدانقلاب به‌درستی اقدام می‌کردند که شناسایی و دادن اطلاعات از جانب آنها، ارائه پیشنهاد به فرماندهان، همواره موجب موفقیت در انجام عملیات‌ها می‌شد.

وی به نقش شهید نادر علی‌زاده در نابودی ضدانقلاب‌ها اشاره کرد و گفت: شهید نادر علی‌زاده در سال ۵۸ به همراه گروه ۱۴ در درگیری‌های شهر «نقده» که ضد انقلابیون و احزاب منحله دمکرات و کومله راه انداخته بودند، شرکت و در پاک‌سازی منطقه نقش فعالی را ایفا کرد.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پس از انقلاب و پیش از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، شهید علی‌زاده با نقشی زیرکانه در صفوف دشمن ضدانقلاب نفوذ کرد و به درون جلسات ضدانقلاب راه یافت.

رجبی در ادامه بیان کرد: شهید نادر علی‌زاده در اول شهریور سال ۵۹ به همراه شهید بهزاد دربندی وارد مقر حزب شدند و تمام سران احزاب ضدانقلاب و افسران گارد سابق جاویدان را به هلاکت رساندند که این کار افتخاری بزرگ برای سپاه بود.

وی بیان کرد: این خبر در محافل داخلی و خارجی پیچید و افتخاری برای سپاه و شکستی بزرگ برای دشمن رقم زده شد؛ اما به‌خاطر این که مشخص نشود چه کسی این عملیات را انجام داده و مشکلی برای خانواده شهید علی‌زاده ایجاد نشود، مراسم یادبود مظلومانه‌ای برای این شهید برگزار شد.

رجبی با بیان اینکه اکنون می‌توانیم صدها نادر علی‌زاده را در کشور، استان‌های دیگر و مرزها مثال بزنیم، افزود: این شهدا با خداوند معامله کردند و هیچ‌گاه در پی اسم‌ورسم نبودند و آرامش خود را فدای امنیت و آسایش ملت کردند که امیدواریم این شهیدان در روز قیامت شفاعت‌کننده همگی ما باشند.

وی به فتنه دشمنان نظام و انقلاب در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: سال گذشته دشمن فتنه دیگری در سر داشت که با مرگ مهسا امینی فتنه آنان جلوتر از موعد شکل گرفت، اغتشاشگران با صحنه‌سازی و کشته‌سازی بر علیه نظام برخواستند و در این جریان بسیاری از نیروهای نظامی و بسیجیان به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: با توجه به هم‌جواری آذربایجان‌غربی با کردستان (محل تولد مهسا امینی)، تهدیدات فراوانی دامن‌گیر این استان بود که با عملکرد و اقدامات مجموعه نیروهای زمینی و در راس آن فرمانده نیروی زمینی در زیر مجموعه قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و سپاه شهدای آذربایجان‌غربی و سپاه بیت‌المقدس کردستان تدابیر به‌صورت منطقی اتخاذ شد و به دنبال آن فتنه‌های دشمنان خنثی شد.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی در پایان با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی، داشتن بینش و بصیرت انقلابی در کنار حضور در عرصه‌های مختلف به‌عنوان موضوعات اساسی، خاطرنشان کرد: باید برای تداوم راه امام راحل (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی همواره روحیه ولایت‌مداری را در خود حفظ کنیم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.