اصناف و بازاریان، آداب تجارت در اسلام و انصاف را رعایت کنند
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۸:۰۷
شناسه : 304642
2
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب با تاکید بر لزوم رعایت مسائل شرعی و دینی در تجارت و بازار توسط اصناف و بازاریان، گفت: باید بازاریان، آداب اسلامی تجارت را رعایت کرده و انصاف را فراموش نکنند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در یادواره شهدای اصناف و بازاریان میاندوآب با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای اصناف و بازاریان، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی خود را فدایی ملت کرد و ابعاد شخصیتی ایشان بهترین الگو برای خدمت به مردم است.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال دشمنی با نظام و انقلاب اسلامی بوده اند، گفت: دشمنان برای دست یابی به اهداف خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده و تمام توان خود را به کار گرفته اند.

وی با اشاره به چگونگی نابودی آندلس و با بیان اینکه دشمنان گاهی در داخل آن کشور دست به کار می شوند، افزود: دشمنان اسلام، آندلس را که تحت سیطره مسلمانان بود با ترویج بی حجابی، بی بند و باری و شهوترانی و ایجاد اختلاف و تفرقه نابود ساختند و از بین بردند و لذا باید مراقب باشیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه حجاب در اغتشاشات اخیر در کشور یک بهانه بود، گفت: دشمن به بهانه حجاب در اغتشاشات اخیر تلاش کرد تا به هدف خود برسد و بی بند و باری را ترویج دهد لذا باید مراقب بود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امام(ره) فرمود ملت ایران اسلامی برتر از ملت عصر پیامبر اکرم(ص) است، تصریح کرد: حکومت اسلامی، حکومتی انسان ساز است و  شهدای مدافع حرم و شهید حججی ها که دیدیم همه نیز رویش های انقلاب اسلامی هستند که حکومت اسلامی پرورش داده است.

وی در ادامه به نقش اصناف و اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اصناف و بازاریان در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند و در کنار اقشار مختلف مردم که به میدان آمدند، به میدان آمده و میدان داری کردند و سبب شدند تا دشمن تا بن دندان مسلح را شکست دهیم.

حسن زاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام فرموده اگر چهار گروه در جامعه اصلاح شود آن جامعه اصلاح می شود، افزود: این چهار گروه مسئولین هستند که باید پای کار  و در میدان و به فکر مردم باشند، علما، عابدان و تجار هستند که در همه جا نقش دارند.

امام جمعه میاندوآب بر لزوم رعایت مسائل شرعی و دینی در تجارت و بازار توسط اصناف و بازاریان نیز اشاره و اظهار کرد: باید بازاریان، آداب اسلامی تجارت را رعایت کرده و انصاف را فراموش نکنند.

وی هم چنین با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی و بومی، تصریح کرد: نباید خودتحقیر باشیم و باید به تولید داخل و بومی ارزش و اهمیت دهیم.

حسن زاده گفت: میاندوآبی ها باید به این توجه داشته باشند که باید درآمد مردم میاندوآب در خود میاندوآب هزینه شود نه در شهرهای دیگر.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.