استقبال از عضو جدید شورای شهر میاندوآب با چاشنی درگیری لفظی! 
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۱۲
شناسه : 291201
8

نخستین جلسه شورای شهر میاندوآب با حضور “تقوی” عضو جدید شورا همراه با درگیری لفظی بین دو عضو بود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه شورای شهر میاندوآب امروز با حضور اکثریت اعضا، معاون فرماندار و شهردار جدید این شهر با محوریت مراسم تحلیف “فیروز تقوی” عضو جدید شورای شهر میاندوآب که به دنبال انتخاب “مرتضی نجفی” عضو شورای شهر میاندوآب به عنوان شهردار این شهر به عضویت شورا در آمده است، برگزار شد.

وحدت و همدلی رمز توسعه است

در این جلسه ناصر سلمانزاده، معاون عمرانی فرماندار میاندوآب در سخنانی با تاکید بر وحدت و همدلی برای پیشرفت و توسعه شهر، اظهار کرد: امیدواریم اعضای شورای شهر دست به دست هم دهند تا گام های اساسی در شهر برداشته شود.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری باید با وحدت و همدلی به نفع شهر و همشهریان گام بردارند.

شهردار جدید قدم های خوبی برداشته است

در ادامه رئیس شورای شهر میاندوآب در سخنانی ضمن خیرمقدم به عضو جدید شورا، اظهار کرد: همه باید دست به دست هم داده و هفت عضو شورا به همراه شهردار در راستای جلب رضایت پروردگار متعال و همشهریان عزیز گام برداریم.

احد غفاری با بیان اینکه نجفی را همچنان همفکر و همکار خود در شورای شهر می دانیم، افزود: نجفی در این مدتی که به مسئولیت شهرداری انتخاب و منصوب شده است، نشان داده که به مسائل و مشکلات اشرافیت کامل دارد و قدم های خوبی نیز برداشته شده است که بهبود تنظیف شهری، سرعت گرفتن ساحل سازی از جمله آنها است.

وی با اشاره به اجرای طرح ممیزی شهری، گفت: امیدواریم کارخانه آسفالت شهرداری نیز که با زحمات زیادی راه اندازی شده است، به زودی وارد مرحله فعالیت شده و مردم منطقه از آسفالت آن بهره مند شوند.

رئیس شورای شهر میاندوآب هم چنین از زحمات “وحید اصغری پور” در مدت سرپرستی شهرداری میاندوآب تقدیر و تشکر کرد.

نامه ای که به شورا می آید به همه تعلق دارد

غیب الله رحیمی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه گفت: از فرماندار و سرپرست شهرداری و کارکنان واحدهای مربوطه که در موضوع پسماند شهری سنگ تمام گذاشتند، تقدیر و تشکر می کنیم.

این عضو شورای شهر میاندوآب در ادامه افزود: نامه ای از دیوان آمده که در اختیار ما قرار نگرفته است، در حالی که نامه به همه تعلق دارد و می خواهیم بدانیم که در نامه چه بوده و چه نوشته شده است؟ مگر با عوض شدن هیئت رئیسه، محرم و نامحرم عوض می شود؟

وی اظهار کرد: مردم در مورد تنظیف شهری نیز گلایه دارند که امیدواریم اقدامات خوبی که شروع شده؛ تسریع شود.

رحیمی که خود نیز به ویروس کرونا مبتلا شده بود، از تلاش های مدافعان سلامت تقدیر کرد و از مردم خواست تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

مردم میاندوآب شایسته بهترین خدمات هستند

در ادامه فیروز تقوی عضو جدید شورای شهر میاندوآب در نخستین نطق خود به عنوان عضو شورای شهر میاندوآب گفت:خداوند را سپاسگزارم که توفیق خدمت به مردم را عنایت کرد و امیدوارم که از این مسئولیت سربلند بیرون بیایم.

عضو جدید شورای شهر میاندوآب افزود: مردم میاندوآب شایسته بهترین خدمات هستند و باید ثابت کنیم که شایستگی واگذاری این مسئولیت را داشته ایم.

وی با بیان اینکه بنده از هم اکنون دست یاری به سمت همه کارشناسان و مردم عزیز دراز می کنم؛ اظهار کرد: امیدوارم که با همفکری اعضای شورای شهر در راستای پیشرفت و توسعه شهرمان قدم برداریم.

همه از شهردار جدید حمایت می کنیم

فخرالدین آذریان دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه با تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت ۱۳ آبان، گفت: به دنبال وحدت مسلمانان و واکنش ها بود که ماکرون از اظهارات پلید خود عقب نشینی کرد.

این عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به انتصاب شهردار جدید و ورود عضو جدید به شورای شهر و آرزوی موفقیت برای آنها، اظهار کرد: ضمن تقدیر از زحمات سرپرستی شهرداری، امیدواریم با همکاری و همفکری یکدیگر بتوانیم قدم مثبتی در توسعه، عمران و آبادانی شهر برداریم.

وی افزود: کارخانه آسفالت که یکی دو سال گذشته با آن همه تبلیغات آورده ایم، هنوز راه اندازی نشده است و هم چنین در مورد دفن پسماند که در زمان سرپرستی شهرداری حل شد، در تکمیل و تجهیز و دفن اصولی و بهداشتی و نیز ساحل سازی زرینه رود تسریع شود.

آذریان هم چنین با اشاره به نامه ای که توسط رحیمی مطرح شد، تصریح کرد: باید مجموعه شورای شهر به این نامه پاسخ دهند نه رئیس شورا و باید از محتوا و جواب نامه همه مطلع باشیم.

عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه اینگونه رفتارها مسئولیت را خراب می کند، اظهار کرد: قسم خورده اید که بر اساس عدالت رفتار کنید، نامه ای که محرمانه نبوده و ما از متن و جواب بی اطلاع هستیم.

وی هم چنین با انتقاد از رفتار برخی اعضای شورا، گفت: ما سالیان سال است که در شورای شهر تصویب می کنیم فلان نقطه آسفالت شود ولی عده ای زودتر رفته و به مردم محلی می گویند که من اینجا را آسفالت می کنم در حالی نظر شورایی است نه شخصی و بهتر است این رفتارهای بچه گانه را کنار بگذاریم.

آذریان هم چنین خطاب به نجفی، شهردار جدید میاندوآب نیز اظهار کرد: ما با تمام وجود از هر فکر و سلیقه ای از شما حمایت می کنیم، چرا که موفقیت شما موفقیت ما است و کسانی که کشمکش راه می اندازند، می خواهند تفرقه بیاندازند.

این عضو شورای شهر میاندوآب هم چنین توصیه کرد تا بنرهای تقدیر و تشکر، جمع آوری شده و اطلاعیه قدردانی درج شود.

باید از جایگاه شورای شهر دفاع کنیم

داریوش عسگری دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه گفت: در مورد شهردار منتخب دوم در سال ۹۹، نامه ای علیه شورای شهر آمده بود که به کمیسیون حقوقی ارجاع داده شده و بنده بر اساس مستندات و با اسناد و مدارک لایحه ای را تنظیم وبه آقای قهرمانی نیز فرستادم.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه باید از جایگاه شورای شهر دفاع کنیم، افزود: این کار در ابتدا وظیفه رئیس، سپس هیئت رئیسه و تک تک اعضای شورای شهر است و بر این اساس اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه نامه ای از اعضا پنهان نشده است، اظهار کرد: آن چیزی که به اینجا آمده در واقع گزارشات و شکایاتی است که شما نوشته اید و اکنون از جایگاه شورا دفاع شده است.

عسگری تصریح کرد: لایحه ای که فرستاده شده بر اساس مستندات از وزارت کشور، استانداری و فرمانداری که به شورای شهر ابلاغ شده، است و این اظهارات دوستان جای تعجب دارد.

این عضو شورای شهر میاندوآب با انتقاد از ایجاد حاشیه در شورای شهر، گفت: حاشیه همینی است که شما ایجاد می کنید و از سوی دیگر حتی خود ما نیز راضی به نصب بنرهای مردمی نیستیم.

شورای پنجم، انتظارات را برآورده نکرده است

جهانگیر قاسم زاده نیز در این جلسه با بیان اینکه نجفی با توجه به عضویت چندین ساله در شورای شهر با مسائل و امورات شورا و شهرداری آشنا است، اظهار کرد:امیدواریم در این چند ماه باقی مانده همه کارهای باقی مانده را جبران کنیم.

این عضو شورای شهر میاندوآب افزود: عملکرد شورای دور چهارم در احداث پل ها و نهضت آسفالت شهری قابل ستودنی است، ولی شورای دور پنجم انتظارات را برآورده نکرده است.

وی با بیان اینکه شورا همواره قانونمند بوده و ما تابع قانون هستیم، گفت: نباید دوره های قبل را در اظهارات خود زیر سوال ببریم.

قاسم زاده در ادامه انتقادات خود، تصریح کرد: خواهشمندم وجهه شورا را با نامه نگاری بی مورد پایین نیاورید، دخالت در امورات شهرداری خوب نیست، شهرداری خود کارمند دارد و بهتر است به آئین نامه مسلط باشید و قانونمند حرکت کنید.

وی با بیان اینکه نقش رئیس شورا در شورای شهر فقط اداره جلسات و امورات مکاتبه ای است، اظهار کرد:اجازه نمی دهیم که سرخود تصمیم بگیرید.

این عضو شورای شهر میاندوآب هم چنین با بیان اینکه بهتر بود کمیسیون حقوقی در مورد نامه دیوان تشکیل شود، افزود: در شورا کارها جمعی و گروهی است وخواهشمندیم همه اعضا از مکاتبات اطلاع داشته باشند و همه ما نباید اجازه دهیم تا به جایگاه شورا لطمه وارد شود و نباید اجازه دهیم تا به بیت المال خیانت شود.

قانون در اولویت شورای شهر است

تراب قهرمانی نیز در این جلسه با بیان اینکه وحدت و همدلی لازمه پیشرفت است، گفت: هر جا وحدت و اتحاد باشد، آنجا شاهد پیشرفت و توسعه بوده ایم.

این عضو شورای شهر میاندوآب اظهار کرد: باید با وحدت کلمه و تاسی از زندگی ائمه اطهار(ع) به مردم خدمت کنیم.

وی هم چنین با تاکید بر اینکه قانون در اولویت شورای شهر است، افزود: ما کارها را بر اساس قانون پیش برده و به هر چیزی که بر خلاف قانون باشد، رای مخاف می دهیم.

این عضوشورای شهر میاندوآب هم چنین از زحمات سرپرست شهرداری تقدیر و تشکر کرده و برای شهردار جدید آرزوی موفقیت کرد.

بهتر است با کلمات بازی نکنیم

احد غفاری رئیس شورای شهر میاندوآب نیز در ادامه با بیان اینکه بنده درس تحویل می دهم، گفت: در هیچ جایی از مطالب بنده، زیر سوال بردن عملکرد دوره های گذشته نبود.

وی با بیان اینکه بهتر است با کلمات بازی نکنیم، افزود: بنده اهل تعامل و همدلی هستم و اگر لازم باشد که دعوا کنیم بنده نیز مرد این میدان هستم.

غفاری تصریح کرد: این را بدانید، چه بخواهید و چه نخواهید بنده دیگر رئیس شورای شهر هستم و جلسات را اداره می کنم.

گفتنی ها را می گویم

جهانگیر قاسم زاده نیز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گفتنی ها را می گویم؛ گفت: جلسه آینده در این باره بیشتر صحبت خواهم کرد.

در این جلسه “جهانگیر قاسم زاده” به عنوان منشی دوم هئیت رئیسه شورای شهر میاندوآب و جایگزین”مرتضی نجفی” که به عنوان شهردار میاندوآب انتخاب شده است، توسط شورای شهر انتخاب شد.

گفتنی است به دنبال برخی اظهارات برای لحظاتی نخستین جلسه شورای شهر میاندوآب با عضو جدید شاهد درگیری لفظی و حواشی بود که با وساطت برخی از اعضا این تنش به پایان رسید.

هم چنین در این جلسه با انجام مراسم تحلیف و در راستای اجرای ماده ۸ قانون تشکیلات و وظایف شوراها؛ “فیروز تقوی” رسما عضو شورای شهر میاندوآب شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.