استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات؛ مهمترین عامل پیشگیری از کرونا
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۰۷
شناسه : 293198
10

حیدری گفت: موثرترین راه مقابله با کرونا در شرایط فعلی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات است.

پ
پ

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: در شرایط فعلی موثرترین راه مقابله با کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات است.

سهراب حیدری با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی شهرستان میاندوآب در روزهای گذشته از زرد به نارنجی تغییر یافته و این یک زنگ خطر است، افزود: این تغییر وضعیت ماحصل عادی انگاری شرایط و بی توجهی به دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان استفاده از ماسک توسط مردم کاهش یافته است، گفت: تنها راه چاره در شرایطی که فعلا دسترسی به واکسن کرونا مقدور نیست، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماع است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با تاکید بر پرهیز از برگزاری مراسمات سوگواری، جشن و عروسی و… در شرایط حال حاضر کرونایی، تصریح کرد: متاسفانه مراسمات مانند سوگواری، جشن و سرور و عروسی و… به دلیل تجمع افراد سبب انتقال بیماری شده است.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به شیوع گونه های جدید از ویروس کرونا در دنیا، تصریح کرد: گونه های انگلیسی و آفریقایی که شیوع پیدا کرده اند، قدرت سرایت و بیماری زایی بیشتری داشته و گروههای سنی پایین را نیز درگیر می کنند.

حیدری با بیان اینکه متاسفانه در روزهای گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان و ورودی بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان بوده ایم، افزود: اگر مردم مراعات نکرده و به توصیه ها توجهی نداشته باشند، قطعا شاهد افزایش آمار مبتلایان خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.