استاندار آذربایجان غربی: خروج مرغ ممنوع شود/با متخلفان و سودجویان برخورد کنید
۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
شناسه : 293687
6

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عامل اصلی نابسامانی در بازار مرغ تنها تفاوت قیمت با استان‌های همجوار نیست چرا که نبود سیستم جامع توزیع و نظارت‌های جدی نیز برای ایجاد وضعیت موجود موثر هستند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از تسنیم، محمدمهدی شهریاری در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، با تاکید بر تشدید نظارت‌ها، برخورد با متخلفان و سودجویان و نیز ممانعت از خروج مرغ اظهار داشت: تفاوت قیمت مرغ با استان‌های همجوار باعث شده تا عده‌ای با اجیر کردن نفراتی نسبت به خرید و سپس قاچاق آن به استان‌های دیگر برای فروش گرانتر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه نبود سیستم جامع توزیع و نیز سوء استفاده برخی افراد از تفاوت قیمت مرغ در استان با استان‌های همجوار و خروج غیرقانونی مرغ باعث شده تا مصرف کننده های واقعی دچار مشکل شوند گفت: این مسئله باید هر چه سریعتر مدیریت شود و کشتار روزانه مرغ بیش از نیاز استان است که به دلایل متعدد اما باز هم در صف ایستادن و دلالی برای برخی سودآور است و مانع می‌شوند تا مصرف کننده واقعی به نیاز خود دست یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: البته این موضوع عامل اصلی نابسامانی در بازار مرغ نیست چرا که نبود سیستم جامع توزیع و نظارت های جدی نیز برای ایجاد وضعیت موجود موثر هستند.

وی با بیان اینکه کشفیات متعددی از خروج مرغ از طریق خودروهای شخصی به استان‌های همجوار توسط پلیس انجام گرفته است ادامه داد: با وجود اینکه میزان نیاز روزانه استان در مرغ در حادترین شرایط ۲۲۰ تن است اما روزانه ۳۷۰ تن کشتار می‌شود که بیش از نیاز استان بوده اما هنوز سازو کار مشخصی برای توزیع درست آن اندیشیده نشده است.

شهریاری در ادامه به بازار روغن نیز اشاره کرد و گفت: نیاز سالانه استان در روغن ۶۲ هزار تن است که از طریق شرکت های پخش توزیع می شود.

وی افزود: برای مدیریت بهتر بازار روغن باید سهمیه هر شهرستان جداگانه توزیع شود تا با حفظ کرامت خریدار به دست مصرف کننده واقعی برسد.

استاندار آذربایجان غربی همچین از کشف ۹۰ تن روغن خارج از چرخه قانونی مصرف در ۲ ماه انتهایی سال قبل خبر داد و گفت: روغن های کشف پس از طی مراحل قانونی در بازار مصرف توزیع شد.

شهریاری با اشاره به اینکه در خصوص نان نیز سیاست های قیمتی تابع تصمیم ملی است، افزود: برای حل بخشی از مشکل توزیع آرد باید برای مردم مضرات نان روغنی ها که بخش زیادی از آرد یارانه ای را به خود اختصاص می دهند تشریح شود و نان روغنی ها نیز به سمت فعالیت در صنف نان بربری حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای بازار ماه رمضان اندیشیده شده است، خواستار روانسازی روند حمل و نقل صادرات سیب استان شد و افزود: با توجه به وجود ۲۵۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان و علاقمندی بازارهای اوراسیا برای سیب استان نیاز است تا روند صادرات تسهیل شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.