صادرات کالاهای تولیدی استان از ظرفیت های مهم خطوط ریلی است/ “ریل باس” ویژه‌ای برای انتقال مسافران از ارومیه تا میاندوآب ایجاد شود
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۶
شناسه : 302770
6
استاندار آذربایجان غربی: استاندار آذربایجان غربی گفت: حرکت در مسیر استفاده حداکثری اقتصادی از راه آهن از جمله اولویت‌های مهم استان می باشد و در این خصوص، برنامه ریزی جدی، مدون و کاربردی داریم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر،  محمدصادق معتمدیان پس از بازدید از ظرفیت‌های زیرساختی راه آهن آذربایجان غربی در جلسه ای در فرمانداری میاندوآب برگزار شد، افزود: در کنار برنامه ریزی برای بهبود خدمت رسانی مسافری خط راه آهن مراغه – ارومیه، زمینه استفاده باری از این خط نیز در زمان بندی مشخص فراهم خواهد شد.

وی با اعلام اینکه مشکل اعتباری در این بخش وجود ندارد، ادامه داد: تاکنون تخصیص‌های خوبی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان داشته ایم و اعتبار لازم در آینده نیز به این حوزه اختصاص می‌یابد.

استاندار آذربایجان غربی به راه اندازی انبارها و سکوهای بارانداز در ایستگاه‌های چهارگانه ارومیه، میاندوآب، مهاباد و نقده با ظرفیت‌های خاص نیز اشاره کرده و افزود: همچنین استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار مدیریت استان است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه حوزه راه آهن، تحولی عظیم در حوزه اقتصادی استان ایجاد می کند، گفت: از نخستین روزهای حضور در استان، استفاده حداکثری از خط آهن مراغه – ارومیه در دستور کار بود که با تصویب اعتبارات بسیار خوب در سفر ریاست جمهوری، بلندترین گام برای این امر برداشته شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود افتتاح این خط طی سال‌های گذشته، خروجی مناسبی از خط آهن مراغه – ارومیه نداشته ایم، اظهار کرد: عدم استفاده مناسب از این خط و بی توجهی به ظرفیت‌های بخش بار این مسیر، موجب شده تا کالاها گران تر به آذربایجان غربی برسد.

معتمدیان با یادآوری اینکه هزینه حمل بار با استفاده از خط ریلی، حداقل ۴۰ درصد ارزان تر از حمل بار جاده‌ای است، اضافه کرد: ولی ما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت برای کاهش قیمت کالاها استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین صادرات کالاهای واحدهای تولیدی را یکی دیگر از ظرفیت های مهم خط ریلی عنوان کرده و افزود: در این خصوص می‌توانیم با برنامه ریزی مناسب، بهترین استفاده را از خط آهن موجود داشته باشیم.

وی در ادامه یکی دیگر از نیازهای حوزه راه آهن در استان را لزوم ایجاد ساختار مستقل راه آهن آذربایجان غربی عنوان کرده و ادامه داد: این امر می‌تواند در سرعت بخشیدن به پیگیری نیازها بسیار موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به امکان ایجاد زمینه برای گردش یک روزه در مسیر ریلی ارومیه – میاندوآب برای گردشگران، تاکید کرد: می‌توان “ریل باس” ویژه‌ای برای انتقال مسافران از ارومیه تا میاندوآب راه اندازی کرد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.