اربعین یک حماسه بزرگ و بی‌نظیر است
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
شناسه : 311018
5
امام‌جمعه موقت میاندوآب: امام‌جمعه موقت میاندوآب گفت: حماسه اربعین حسینی امروز نیز بی‌نظیر بوده و از اقصی‌نقاط عالم و از کشورهای مختلف با پای پیاده همه از اقشار و سنین مختلف حضور یافته و خود را با علاقه و اشتیاق به بین‌الحرمین می‌رسانند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام رسول هژبری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ایام پیاده‌روی اربعین حسینی و حضور زائران اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی، اظهار کرد: اربعین اعجاز بی‌نظیری است که در دنیا نظیری ندارد.

امام‌جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه در هیچ ائمه و پیامبری اربعین به معنای رسمی کلمه وجود ندارد، افزود: حماسه اربعین حسینی امروز نیز بی‌نظیر بوده و از اقصی‌نقاط عالم و از کشورهای مختلف با پای پیاده همه از اقشار و سنین مختلف حضور یافته و خود را با علاقه و اشتیاق به بین‌الحرمین می‌رسانند.

وی گفت: در عالم امکان چنین کاری شدنی نیست که میلیون‌ها انسان به یک سمت حرکت کنند؛ اما جاذبه و عشق حسین (ع) و اربعین آن را شدنی می‌کند.

هژبری با بیان اینکه دشمنان اسلام و امام حسین (ع) خیلی تلاش کردند تا جلوی این حرکت را بگیرند اما کاری از پیش نبردند، تصریح کرد: انواع محدودیت و ممنوعیت و شبهه‌افکنی ایجاد کردند، حرم و قبر مطهر اباعبدالله الحسین (ع) را تخریب کردند؛ اما همه آنها بی‌نتیجه ماند و کاری از پیش نبردند.

امام‌جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خود و اهل‌بیتش را فدای اسلام و قرآن و آرمان‌های الهی کردند، اظهار کرد: هر کس مقابل آرمان امام حسین (ع) بایستد نابودشدنی است و این اربعین است که زنده و پاینده خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه حب الحسین (ع)، مایه سعادت در آخرت است، افزود: در آخرالزمان، اربعین مقدمه ظهور بوده و مقدمه برای نابودی صهیونیست است و هر قدمی که برای کربلا و اربعین برداشته می‌شود به‌مثابه ضربه‌ای بر پیکره اسرائیل و صهیونیست است.

هژبری در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب به دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و افزود: تمجید رهبر معظم انقلاب از عملکرد دو‌ساله دولت، مدال افتخار برای دولت سیزدهم است.

امام‌جمعه موقت میاندوآب افزود: امیدواریم همان‌طور که مقام معظم رهبری تا کید فرمودند، دولت به رفع مشکلات معیشتی و مهار تورم توجه ویژه‌ای داشته باشد که اگر این مسائل حل شود مردم توفیقات دولت در سایر عرصه‌ها را نیز لمس خواهند کردند و تا زمانی که غبار معیشت و سختی تورم بر همه جهات دیگر سایه افکند، موفقیت‌های دیگر نیز به چشم نمی‌آید.

وی به سالروز ترور و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر و شهیدان انقلاب اسلامی، هر آنچه داشتند بر طبق اخلاص گذاشته و برای اهتزاز پرچم و سربلندی ایران اسلامی تلاش کردند و دولتمردان امروز نیز باید از این عزیزان الگو بگیرند.

هژبری هم چنین با تأکید بر رعایت تقوای الهی، گفت: تقوا یک امر مهم بوده و سرانجام تقوا، پیروزی و بهشت است.

انتهای پیام/

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.