اربعین حسینی اسم رمزِ دوام و بقا حماسه حسینی(ع)/ اربعین بزرگترین اجتماع جهان علیه استکبار و زر و زور و تزویر است
۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
شناسه : 302508
5
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: اربعین، بزرگ‌ترین راه‌پیمایی جهان علیه دستگاه استکبار و کفر و شرک و یک استغاثه جهانی به ساحت قدس ربوبی برای منجی بشریت است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته در چهاربرج با بیان اینکه از برترین جلوه‌های تقوای الهی، تعظیم شعائر الله بوده و برترین شعائر الهی، شعائر حسینی(ع) است، اظهار کرد: در ماه محرم اوج تعظیم شعائر در تاسوعا و عاشورا بود و اکنون نیز در ماه صفر فصل دوم این رسالت الهی با محوریت اربعین حسینی(ع) است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه اربعین حسینی اسم رمزِ دوام و بقا حماسه حسینی(ع) است، افزود: پیاده روی اربعین یکی از برکات نهضت بزرگ اسلامی زمانه ما و انقلاب اسلامی ایران ما می‌تواند محسوب شود که آن حرکت عراقی که در داخل عراق به‌عنوان اربعین شناخته می‌شد، به یک حرکت جهانی و یک اتفاق بسیار بزرگ تبدیل کرد که به آن نقطه‌ای رسید که حوالی ۲۵ میلیون نفر در این اجتماع عظیم حضور پیدا کردند.

وی گفت: با سرمایه‌گذاری سیدالشهدا(ع) در عاشورا، در حقیقت خطر بزرگی که اسلام عزیز را تهدید می‌کرد و می‌رفت که به تعبیر امام حسین علیه‌السلام، فاتحه اسلام خوانده شود، رفع شد و این قیام الهی توانست جلوی انحطاط بزرگ ارتداد و بازگشت به جاهلیت را بگیرد و از آن روز این سرمایه عظیم در اختیار اولیا خدا قرار گرفت تا آرمان حاکمیت الهی را که به نام امیرالمؤمنین(ع) و با کلید واژه غدیر، نشان‌گذاری شده بود، دست‌به‌دست در اختیار بگیرند و برای آن اهتمام داشته باشند.

جلالی با بیان اینکه امروز شاهد میعاد جهانی شیعه با عنوان اربعین هستیم، تصریح کرد: این بزرگ‌ترین اجتماع دینی در جهان است و با این خصوصیات و با این کیفیت، هیچ نظیر و شبیهی برای آن، بشریت نمی‌شناسد.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: این هیئت جهانی حسینی(ع) و این بزرگ‌ترین راه‌پیمایی جهان علیه دستگاه استکبار و کفر و شرک و یک استغاثه جهانی به ساحت قدس ربوبی برای منجی بشریت است و حرکت اربعین اگر ترجمه دقیقی شود، یک استغاثه جهانی برای ظهور منجی و دعوت از منجی بشریت حضرت بقیهالله‌الاعظم ارواحنافداه است.

وی با اشاره به اینکه اربعین یک حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی است، اظهار کرد: اربعین نسبتی وثیق با موضوع مهدویت و ماجرای نهضت جهانی اسلام و تاسیس تمدن اسلامی و توحیدی و الهی دارد.

جلالی افزود: حرکت به سوی اسلام ناب، اسلام حماسه، اسلام مقاومت، اسلام عقلانیت، اسلام ولایت، اسلام اخلاق و عرفان، اسلام عدالت و معنویت، اسلام فتوت و جوانمردی، اسلام صلح و امنیت همه از آموزه‌های سید و سالار شهیدان(ع) است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه حرکت عظیم اربعین حسینی، یک رسانه‌ی بین‌المللی منحصربه‌فرد برای جهانی‌سازی حماسه حسینی(ع) و معرفی امام حسین(ع) هست، گفت: جمعیتی که حرکت می‌کنند تا در این مکتب این درس‌ها را مرور و به این معرفت والا دست پیدا کنند، شعارشان لبیک یا حسین است که در حقیقت «لبیک یا مهدی» است.

وی تصریح کرد: اربعین حسینی، یک رسانه جهانی را برای معرفی حضرت اباعبدالله و قیام حسینی(ع) ایفا می‌کند که به‌رغم بایکوتی که از طرف امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی صورت گرفته، ولی به لطف خدای متعال این حرکت به‌صورت طبیعی، در سراسر جهان ماجرای امام حسین(ع) را معرفی می‌کند.

جلالی با بیان اینکه علی رغم تمام تلاش امپراطوری رسانه ای دشمنان برای بایکوت این حرکت عظیم و انحصار آن تنها به شیعیان، ولی میلیون ها نفر در جهان از طریق بسترهای دیجیتال اربعین حسینی را دنبال می کنند، اظهار کرد: دشمن به دنبال سانسور جلوه های مختلف اربعین بوده و برعکس می خواهد واژه اربعین را با واژه‌های هدفمند دیگری نظیر خونریزی و خشونت در ذهن مخاطب جا بیندازند ولی به حول قوه الهی عشق امام حسین(ع) در دل تمام انسان های آزاده دنیا جای دارد.

امام جمعه چهاربرج در ادامه به رونمایی از شناور شهیدسلیمانی مجهز به نخستین سامانه پرتاب ترکیبی موشک‌های برد کوتاه و متوسط اشاره کرد و گفت: پیشتازی ایران در دریا و اقیانوس در سال‌های گذشته دوستان و دشمنان را به حیرت واداشته است؛ اقداماتی که علی‌رغم تحریم‌های فشرده و هوشمند نه‌تنها باعث قدرتمندتر شدن ایران در پهنه‌های آبی شده، بلکه نشان داده است که تهران با تحریم‌ها در خشکی و دریاها متوقف نخواهد شد.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه، امروز با دستیابی به ساخت انواع موشک‌ها و شناور‌های بومی، قدرت رزم دریایی کشور و افزایش دامنه حراست از امنیت پایدار حاکم بر جمهوری اسلامی ایران را کیلومتر‌ها دور‌تر از مرز‌های کشور گسترش داده است.

امام جمعه چهاربرج به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضاء مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز اشاره کرد و گفت: بی‌نظیر بودن عظمت و محبوبیت اهل‌بیت در دنیای اسلام، توصیه مؤکد به بهره‌گیری از عظمت و محبوبیت اهل‌بیت در دنیای اسلام از جمله محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار رمز استواری جمهوری اسلامی را الهام‌گیری از اهل‌بیت عنوان کردند، افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که معارف اهل‌بیت مجموعه‌ای کامل از همه نیازهای مختلف آحاد بشر و جوامع بشری بوده است.

جلالی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امریکا را در رأس جبهه استکبار معرفی کردند، گفت: پرچم برافراشته نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام استکبار و  تشویق ملت‌های دیگر به ایستادگی در مقابل زورگویی‌ها، علت عصبانیت و دشمنی نظام سلطه از دیگر محور بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضاء مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.