اربعین، بهترین فرصت معرفی فرهنگ عاشورا به تمام دنیا است
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۵۲
شناسه : 302568
4
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: اربعین روز معرفت عاشورا و معرفی فرهنگ عاشورا به تمام دنیا و ایجاد و انتقال آموزه های اسلام به دنیا است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در جلسه ستاد اربعین شهرستان میاندوآب گفت: برای هیچ یک از امامان و پیامبران در تاریخ، اربعینی وجود ندارد و تنها برای امام حسین (ع) مراسم روز اربعین برگزار می شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اربعین حسینی اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است، افزود:  اربعین روز معرفت عاشورا و معرفی فرهنگ عاشورا به تمام دنیا و ایجاد و انتقال آموزه های اسلام به دنیا است.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت مهم است، اظهار کرد: اربعین نماد وحدت و انسجام و اتحاد و همدلی زیر سایه محور ولایت و امامت است.

حسن زاده در ادامه با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار مرز تمرچین در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران به عتبات عالیات شد که باید این مسیر را رونق دهیم.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید در اربعین حسینی در سطح شهر نیز برنامه های متنوعی مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: برپایی مواکب و ایستگاههای صلواتی در داخل شهر، فضاسازی شهر و برپایی مجالس روضه توسط هیئت های مذهبی باید مد نظر باشد.

وی هم چنین به برگزاری برنامه های دهه آخر صفر نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز مراسمی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

در ادامه این جلسه، هر یک از اعضای حاضر به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود در مورد موضوع جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.