اخلاص، رمز ماندگاری قیام امام حسین(ع)/ هرگونه تجمع و دسته روی خیابانی در ایام محرم ممنوع است
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
شناسه : 289738
11

امام جمعه میاندوآب گفت: هر عملی خالصانه و برای خدا باشد ماندگار خواهد بود و یکی از مهمترین دلایل ماندگاری قیام عاشورا اخلاص برای خدا بود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده امروز در گردهمایی پرچمداران بصیرت که با حضور مسئولان هیئات عزاداری در مصلی امام خمینی(ره) میاندوآب برگزار شد با طرح این سوال که دلیل ماندگاری قیام امام حسین(ع) چه بود؟، گفت:در طول تاریخ صدها جنگ بوقوع پیوسته است ولی هیچکدام ماندگار نبوده است ولی واقعه عاشورا یک حماسه ماندگار است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل ماندگاری قیام عاشورا اخلاص برای خدا بود، افزود: هر عملی خالصانه و برای خدا باشد ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عمل باید صالح و خالصانه و برای خدا باشد تا ماندگار شود، گفت: انقلاب اسلامی نیز با اخلاص شروع شده و هر چیز برای خدا  و با اخلاص باشد ماندگار خواهد بود.

حسن زاده با تاکید بر بهره مندی از مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، تصریح کرد: مجلس عزای امام حسین(ع) مجلس معرفت است و باید از این مجالس برای معرفت افزایی استفاده کرد.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه به تبعیت از مقام معظم رهبری، دستورات ستاد ملی کرونا برای ما لازم الاجراست، اظهار کرد: سلامتی مردم برای ما مهم است و لذا پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری محرم ضروری است

مدیر شبکه بهداشت و ‌‌درمان شهرستان میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه محرم امسال تجلی شور و شعور حسینی خواهد بود، گفت: مردم بزرگوار و نجیب در مراسمات ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای کنترل ‌و مبارزه با ویروس کرونا تفکر والای شیعه را به جهانیان نشان دهند.

سهراب حیدری با اشاره به اینکه بیماری کرونا هنوز ناشناخته است و چهره مرموزی از خود نشان می‌دهد، افزود: همشهریان محترم باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ‌استفاده از ماسک را  رعایت نمایند.

وی با بیان اینکه۸۰درصد افراد ناقلین بی علامت هستند، اظهار کرد: مبتلایان به این بیماری سن خاصی ندارد و این ویروس با هیچ شخصی نیز شوخی نداشته  و هر کسی را در هر سن و ‌منصبی درگیر می‌کند.

حیدری تصریح کرد:شور حسینی و آزادمردی ‌و مردانگی و تفکر والای شیعه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا باید در مراسمات ماه محرم به جهانیان نشان داده شود.

پلیس در ایام عزاداری محرم حضور پررنگ خواهد داشت

فرمانده انتظامی میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه در ایام عزاداری محرم پلیس حضور پررنگ خواهد داشت، گفت: عزاداران حسینی با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مانع هرگونه سوءاستفاده دشمنان و یا بهانه تراشی از سوی افراد معاند شوند.

سرهنگ حسن شیخ نژاد با بیان اینکه پلیس در همه مراسم‌ها حضور مؤثری دارد، افزود:  تدابیر و پیش بینی های لازم اندیشیده شده است و همگان نیز در این ایام باید رعایت پروتکل های بهداشتی را فراموش نکنند.

وی اظهار کرد: مداحان اهل بیت با توجه به وضعیت کنونی و شیوع ویروس کرونا و برای حفظ جان مردم با ستاد مبارزه با کرونا و نیروی انتظامی و سایر سازمان‌های متولی همراهی کنند.

تجمع و دسته روی خیابانی در ایام محرم ممنوع است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه به تبعیت از مقام معظم رهبری ستاد ملی کرونا هرچه تصمیم بگیرد تابع هستیم، گفت: بدون مجوز هیچ کس حق اجازه برگزاری مراسم ندارد.

حجت الاسلام عادل نجفیان با اشاره به اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی هزینه تمدید مجوز از هیئات دریافت نمی شود، افزود: دسته جات عزاداری هرکس در محله و منطقه خود برگزار خواهد شد و در خیابان ها دسته روی نخواهیم داشت و هم چنین تجمع یا دسته روی در میدان امام(ره) نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه پذیرایی در هیئت ممنوع است و برپایی ایستگاه صلواتی تنها برای توزیع ماسک و پخش مداحی مجاز است، اظهار کرد: با هیئت های متخلف طبق قانون برخورد می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.