احداث ۶/۵ هکتار باغ پسته در میاندوآب
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
شناسه : 311687
2
 معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در سال‌های اخیر 6/5 هکتار باغ پسته در میاندوآب احداث شده است که امسال 2/5 هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر، با اشاره به کشت محصولات کم آب بر در میاندوآب، اظهار کرد: باتوجه‌به تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و محدودیت در منابع آبی، توسعه کشت محصولات کم آب‌بر یکی از اولویت‌های مهم بوده که در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا در سال‌های اخیر ۶/۵ هکتار باغ پسته در میاندوآب احداث شده است که امسال ۲/۵ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی برداشت پسته در میاندوآب، گفت: امسال سه هزار و ۷۵۰ کیلوگرم محصول پسته از باغات میاندوآب برداشت و روانه بازار شد.

 مقدم با بیان اینکه پسته یک محصول اقتصادی است که تحمل زیادی به شوری دارد و سازگار با شرایط کم‌آبی و مقاوم به خشکی است و در خاک‌هایی با حاصلخیزی کم نیز قابلیت کشت و تولید دارد، تصریح کرد: توسعه کشت و جایگزینی محصولاتی با نیاز آبی کم مانند پسته در قالب طرح‌های اصلاح و احیای باغات درجه ۲ و حذف و جایگزینی باغات درجه ۳، به‌جای محصولات پر آب مانند سیب توصیه و ترویج می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: رقم اکبری و احمد آقایی به دلیل سازگاری و دیر گل بودن، مناسب جهت کشت در منطقه میاندوآب است.

وی گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران و درختانی با نیاز آبی کم‌نظیر پسته می‌تواند در مدیریت بهینه مصرف آب، پایداری تولید، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان نیز مفید واقع شود.

 انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.