احتمال بروز موج جدید کرونا طی هفته های آینده/ رعایت پروتکل های بهداشتی راه مقابله با سویه جدید
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
شناسه : 304336
3
شهنام عرشی: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از احتمال بروز موج جدید کرونا طی هفته های آینده خبر داد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، شهنام عرشی رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا  از احتمال بروز موج جدید کرونا طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته شاهد موج کرونا در اوایل زمستان خواهیم بود، چرا که با فرا رسیدن تعطیلات سال نوی میلادی شاهد افزایش سفر در کشور اروپایی هستیم و بسیاری از هموطنان از این فرصت استفاده کرده و وارد کشور می شوند.

عرشی بااشاره به اینکه احتمال شیوع کرونا و پیک‌های جدید در سایر کشورها وجود دارد، گفت: این احتمال و نگرانی وجود دارد که در کشورهای مختلف از جمله ایران موج جدید کرونا خود را نشان دهد، چرا که بسیاری از مسافران فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را کمتر رعایت می‌کنند و از همه مهمتر افرادی که حامل ویروس هستند در حین سفر سبب انتقال بیماری به دیگران باشند .

به گفته وی خوشبختانه طی دو ماه گذشته موارد ابتلا و موج کرونا در کشور را شاهد نبودیم، این در حالی است که در برخی مناطق جهان مانند اروپا، آمریکا و جنوب شرقی آسیا و کشورهایی مثل چین و ژاپن به دفعات موج‌هایی از کرونا رخ داده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص تمهیدات وزارت بهداشت در راستای پیگیری از موج جدید اظهار داشت: طبیعتا جلوی ویروس را نمی توان گرفت اما توصیه می‌شود افرادی که مستعد بیماری هستند پروتکل‌های لازم را رعایت کنند. همچنین مردم حتما نسبت به تزریق یک دوز واکسن کرونا در سال جاری اقدام کنند.

عرشی  در خاتمه تصریح کرد: ضمن اینکه افرادی که از طریق مرزها وارد کشور می شوند حتما باید سابقه واکسیناسیون به همراه داشته باشند یا پی سی آر منفی همراه داشته باشند.

گفتنی است؛ سویه BQ.۱.۱، جدیدترین سویه اومیکرون است که گفته می‌شود در چین خودنمایی کرده است. درست مثل اولین بار که شیوع کرونا از این کشور به سایر کشورها آغاز شد و در عرض چند ماه، همه کشورها درگیر این ویروس کُشنده شدند.

تجربه پاندمی کرونا در کشور نشان داده است که سویه های جدید در دنیا، با تأخیر و فاصله حداقل یک ماهه وارد ایران شده اند و همین موضوع می‌تواند در مورد سویه جدید نیز صدق کند. بنابراین، باید از همین حالا منتظر ورود سویه جدید به کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.