اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی میاندوآب
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۴۵
شناسه : 291987
10

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: کشاورزی حفاظتی در سطح ۱۱ هزار و ۴۰ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب اجرا و  یک هزار و ۲۵۰ نمونه خاک نیز در راستای حفاظت از منابع تولید و کشاورزی پایدار مورد آنالیز قرار گرفته است.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: در راستای توسعه روشهای غیر شیمیایی و استفاده از مواد بیولوژیک در مبارزه با عوامل خسارت زای خاک با تجهیز و راه اندازی یک واحد تولید حشرات مفید انسکتاریوم، علاوه بر تولید، توزیع و رها سازی حشرات مفید براکون و تریکوگراماانسکتاریوم در سطح ۴۵۰ هکتار، این شهرستان نسبت به توزیع تله های فرمونی و تله های نوری جهت شکار انبوه آفت مینوز نیز اقدام شده که با استقبال کشاورزان نیز روبه رو شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: پروژه مدیریت جامع زراعت در راستای توسعه کشاورزی پایدار بمنظور تعیین پتانسیل کودی محصولات زراعی با هدف تغذیه بهینه و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی نیز در این شهرستان اجرا شده که ۸۰ درصد پروژه بصورت یارانه بلاعوض دولتی جهت تهیه یک هزار و ۲۵۰ مورد نمونه خاک و بهره گیری از نتایج آنالیز خاک در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی گفت: پروژه توسعه کشاورزی حفاظتی (بی خاکورزی یا کم خاکورزی) با هدف پایداری منابع تولید بویژه خاک و افزایش حاصلخیزی خاک از طریق مدیریت بقایای گیاهی، بهبود شرایط تغذیه ای، در سطح ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار اجرا شده است.

دیانتی تصریح کرد: حفظ رطوبت خاک و استفاده بهینه از منابع آب موجود، کاهش دفعات خاکورزی و تردد ماشین آلات کشاورزی در مزرعه، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش مدت زمان انجام عملیات کشاورزی و کاهش هزینه کارگری و تولید از مزایای اجرای این طرح به شمار می رود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.