اجرای طرح« هر روستا، یک محصول-هرخانه، یک کارخانه» در کشور/ از ایده های کارآفرین حمایت می کنیم
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۳۵
شناسه : 263922
9

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در حوزه روستایی، تحت عنوان برنامه “هر روستا، یک محصول-هرخانه، یک کارخانه”، مزیت های روستاها را محور توسعه آن روستا قرار داده و همه کسب و کارهایی را که در زنجیره ارزش آن قابلیت سازماندهی دارد، سازماندهی می کنیم

پ
پ

اصغر نوراله زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر  در میاندوآب با بیان اینکه این صندوق به دنبال ایجاد کسب و کار با توجه به مزیت های رقابتی که در هر منطقه، قابلیت اجرا دارد، است، اظهار کرد: در سفرهای استانی با این مزیت ها آشنا شده و برنامه ریزی لازم برای دست یابی به این هدف و اینکه کدام کارها را می توان به عنوان محور توسعه آن منطقه قرار داد، انجام می گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به برنامه های این صندوق برای ایجاد فرصت های اشتغال، افزود: در حوزه روستایی، تحت عنوان برنامه “هر روستا، یک محصول-هرخانه، یک کارخانه”، مزیت های روستاها را محور توسعه آن روستا قرار داده و همه کسب و کارهایی را که در زنجیره ارزش آن قابلیت سازماندهی دارد، سازماندهی می کنیم.

وی گفت: طرح روستای بدون کار را نیز داریم تا اگر روستایی حول یک محصول ساماندهی نداشته باشد، با کسب و کارهای دیگری بتوانیم آن را سازماندهی کنیم.

نوراله زاده به طراحی نظام تامین مالی متناسب با روستا اشاره و تصریح کرد: این طرح را پیاده سازی می کنیم و برای روستاها صندوق ایجاد و دسترسی مردم به منابع مالی را قراهم می کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: طرح های مشارکتی را نیز در این زمینه داریم تا اگر روستایی ظرفیت مشارکت پذیری را دارد، روستائیان در کنار هم شرکت هایی را ایجاد کنند که در حوزه زنجیره ارزش محصول، فرآوری، بسته بندی متناسب با ظرفیت منطقه، آن را اجرا کنند.

وی به طرح های این صندوق در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: در حوزه شهری نیز از ایده هایی که بتواند محصولات را به بازار نزدیک کند، متشکل کردن و زنجیره ای کردن کسب و کارها حتی کسب و کارهای غیررسمی مانند دست فروشان وبساط گستران، حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.