اجرای طرح های نوین آبیاری در ۸۴۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۲۶
شناسه : 279150
6

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: هم اکنون در هفت هزار هکتار از اراضی شهرستان سیستم های آبیاری تحت فشار، در ۱۶۵ هکتار آبیاری کم فشار و در یک هزار و 320 هکتار از اراضی نیز طرح های آبیاری تجمیعی اجرا شده است. 

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی دیانتی امروز در جلسه هماهنگی پروژه برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب که با حضور نمایندگان سازمان فائو و پژوهشگران پژوهشکده سیاستگذاری برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب کشور و کشاورزان منطقه در دهستان بکتاش این میاندوآب برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: با وجود محدودیت های طبیعی، کاهش نزولات جوی، خسارت ناشی از عوامل غیرمترقبه و کاهش ۳۲ درصدی حق آبه بخش کشاورزی شهرستان نسبت به سال ۹۳، با تلاش کارشناسان و برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و همکاری و مشارکت کشاورزان،عملکرد تولید محصولات کشاورزی در منطقه افزایش یافته است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان، افزود: در راستای مدیریت مصرف آب و افزایش راندمان آب آبیاری، هم اکنون در هفت هزار هکتار از اراضی شهرستان سیستم های آبیاری تحت فشار، در ۱۶۵ هکتار آبیاری کم فشار و در یک هزار و 320 هکتار از اراضی نیز طرح های آبیاری تجمیعی اجرا شده است.

وی گفت: دهستان بکتاش با تعداد 20 روستا، دو هزار و 865 نفر بهره بردار، سه هزار و 218 هکتار اراضی کشاورزی، 243 حلقه چاه مجاز که بیشتر نیاز آبی تولیدات کشاورزی آن از آب های سطحی تامین می شود برای اجرای برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب به صورت پایلوت انتخاب شده است.

دیانتی تصریح کرد: خرد بودن اراضی کشاورزی، معیشتی بودن کشاورزی بهره برداران منطقه از عمده مشکلات و موانع موجود در منطقه بکتاش است که در اجرای پروژه برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب باید مدنظر قرار گیرد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: ارزیابی اثربخشی طرح ها و پروژه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه می تواند تاثیر بسزایی در تصمیم گیری و برنامه ریزی مسئولین ذیربط داشته باشد.

وی هم چنین تعیین قیمت تضمینی برای خرید محصولات کم آب بر از سوی دولت، تغییر الگوی کشت، توسعه کشت محصولات کم آب بر، استفاده از ارقام مقاوم به خشکی را از راهکارهای مناسب جهت مدیریت پایدار منابع آب عنوان کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.